Rottespærre

Hvad gør man, når afgangsrøret bøjer så meget, at man ikke kan få en rottespærre ind, og der samtidigt er en lunke ved tilgangsrøret der gør, at der garanteret vil sætte sig papir i spærren, hvis jeg sætter den der ?

Jeg har nogle store fede rotter der fiser rundt i kloaksystemet, og kommunen vil ikke gøre noget ved det så længe de bliver der. Jeg vil jo gerne undgå at de gnaver sig igennem rørene eller kommer ind i huset igennem f.eks. toilettet. Jeg har en klapfælle nede i brønden, men rotterne bliver i renden. De kravler ikke op på kanten hvor fælden står. Jeg har et kamera kørende i brønden, så jeg kan se hvad de laver.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er egentlig en opgave for en autoriseret kloakmester, men tror nu det er lige før den kan være der, ellers er det ikke det store problem at skære lidt ud så den kan være der.

Jeg har lige haft en autoriseret til at sætte 2 stk i, (både i regn og spildevand.)
Min brønd ligner din, men med lige gennemløb..
Måske du har en brønd tættere på skel, som er med mere lige gennemløb.
Dem jeg fik sat i ser sådan her ud.
Ifølge kloakmesteren var det yderst sjældent de stopper, hvis den får det årlige eftersyn, hvor den bliver renset for fedt og andet.
Og sætter man den i den side vandet kommer fra, er den men at tage ud hvis den skulle stoppe, for så er der ingen vand i brønden.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har haft en kloakmester ude og se på sagen, og han prøvede at sætte en spærre i magen til din. Det var ham der konstaterede at bøjningen var for skarp, så spærren ikke kunne komme ind, og det var også ham der sagde, at hvis den blev sat i den anden side, ville den garanteret blive stoppet. Det er den sidste brønd inden den offentlige ude på vejen.
Kloakfætteren snakkede om at hakke ud i betonen i bunden, og lave en større bue, men da der er meget lidt fald, tænker jeg at dertil samle sig lort og papir fordi der ikke er nok fart på. Det er allerede et problem som den er konstrueret nu.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis