Tvangsblander hvor stor?

Jeg vil gerne have en tvangsblander evt brugt. Ved dog ikke hvilket volumen jeg skal vælge. Jeg har en del støbeopgaver der hænger både fundament og dæk. Jeg har pt en 50 år gl 140l fritfaldsplander men det tager op mod 10 blandinger bare at støbe 2x3 m betondæk. Volumen på tvangsblander er det realistisk? Hvis der står fx 200l er det så rent faktisk det man kan blande på 5 min?

Hvor mobil er sådan en tvangsblander egentlig? Hvis nu jeg vil tage den ned i kælderen osv....?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt er det den mængde at en tvangsblander kan tage, når den eks hedder en 200 liter, de vejer godt til vil skyde på sådan en 200 liters vejer knap 200 kg. så nok bøvlet at få ned i en kælder.
Du kunne jo også vælge en 120 liter tvangsblander, den er noget mere håndterlig..
Men en fritfaldsblander på 140 liter, kan ikke blande 140 liter, vel kun ca det halve hvis det skal blandes ordentligt.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg ved ikke hvorfor blanderen skal ned i kælder. Normalt sætter man den ved grusbunke og så køres den færdige blanding hen hvor det skal bruges. Ellers kommer man jo til at skovle gruset en ekstra gang.
Det er fint med en 120 L blander som vejer omkring 90 kg. Så er der til en stor trillebør fuld. Blanderen kan så køre med næste blanding i den tid det tager at tømme trillebør. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis