Køkkenopsætning og væg

Hej. 
Vi er ved at sætte køkken op og har haft en murer til rep af vægge. Væggen, hvor elementerne skal stå er noget ujævn synes jeg. Vi har fuldspartlet rummet, men ikke (bag elementerne) hvor  køkkenbordet skal stå. Jeg vil tro, at, hvis vi sætter køkkenet op nu, vil der være Ca 1 cm niveauforskel ind til væggen nogle steder. 
Jeg mangler et godt råd her. Skal vi fuldspartle bag elementerne for at udjævne så det blir helt skarpt eller kan man planere væggen ved at slibe... Eller måske bare lade det være?

Tak for forum. Fantastisk. 
Lisee

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bed mureren om at pudse væggen, så den er uden lunker.

fase
Du har flere løsnings muligheder:

  1. Få muren ud og lav sit arbejde ordentligt, så væggen er plan (vil sikkert give en ekstra regning + ekstra tid)
  2. Forsøg dig selv med at spartle væggen plan med noget grov-spartel og en 2m ret-skinne
  3. sætte en styre skinne på væggen med afstands justering så skinnen er helt lige, som skabene stødder op mod. Ikea's system er en af mange eksempler herpå. Du kan også bruge en 1x2" reglar med spændeskiver mellem væg og træ, eller hvis du kan styre det, karm-skruer.
    Bare hav i baghovedet at begrænse den ekstra dybe bag skabene, så din bordplade kan dække for skabe, bagstykke og udhæng på skufferne, og stadigvæk have 1-4cm udhæng foran.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også