Bygge containermodul/skurvogn.

Hej

Da jeg har brug for midlertidig opbevaring / værksted, imens vi river vores stald ned og bygger nyt, overvejer jeg at bygge et lækkert “containermodul”. Som så senere skal kunne flyttes med kranbil.

Hvilke mål vil være fornuftig at holde sig indenfor, hvis det skal flyttes senere uden at der bliver behov for dyr særtransport. Og hvordan konstruere jeg bedst en bund, som er kraftig nok til at der senere kan flyttes?


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke nøjes med en stærk bund, så skal den ihvertfald være meget stærk.
Har været med til at bygge sommerhuse hvor modulerne havde størrelse som 40fods containere. Husene bestod af 1, 2 eller 3 moduler. Alt bygget på fabrik og monteret på forberedt punktfundament med en kran.
Det er en del år siden men så vidt husker bestod de af en ramme af 150x200mm limtræ. Iķke kun bunden men hele "kassen" . Ind i mellem alm spærtræ. Beklædt indvendinger med et lag fibergips og udvendigt med krydsfiner. Afsluttet udvendigt med beklædningsbrædder.
I enderne var der en kryds af stål (ud over et stort vindue).


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Steensen skrev den 22-05-2022 10:34:16

Det var måske en ide at købe en brugt container, eller leje en af f.eks. Boxit, imens i har gang i om-rokeringen.

 En lejet container øger også hastigheden på gør det selv arbejdet, fordi man har i tankerne, hvad lejen koster. det er også den nemmeste måde at få en container, som kan flyttes med lastbilkran.


fase
Jeg har ikke travlt, planen er i første omgang at rive den gamle stald ned, senere skal der bygges nyt når vi finder vores behov. Så jeg vil ikke leje eller købe en gl container. Hellere bygge en lækker lille skurvogn jeg har lyst til at bruge.

Nogen der kender Max mål når noget skal flyttes på en standard lastbil? 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis