Gulvvarme

Hej jeg vil hører om der er nogle der har erfaringer med samme problemstilling , sagen er at jeg har en gulvvarme shunt ( fjernvarme) jeg fik skifter cirkulationspumpe og efter det  løber varmen i et rum hele tiden, jeg har prøvet at skifte om på telestaterne men varmen løber stadig i samme rum, kan det være skidt i ventilen fra pumpeskiftet ?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Det er lidt "farlig" at bytte om på telestater, hvis man ikke får dem til at sidde på de rigtige udgange. Altså så styring ikke passer til det rigtige rum.
Hvis telestaten viser lukket ( toppen er nede) og der stadig er varme så kan det være den ikke sidder rigtig på, aktså ikke er korrekt monteret. Hvis telestat er afmonteret  så kommer der fuld varme på, men du kan prøve at holde stiften helt i bund med en skruetvinge eller en stump pind som trykker på den. De låg som oprindelig hører til er sikkert ikke til stede ellers kan de skrues helt i bund og det lukker også.
Bliver du fri for varme i rummet efter 1 dags tid så er det ikke skidt i ventilen

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar Erik ja det er rigtigt jeg har mærket de 2 som jeg byttede om , jeg vil prøve at få den lukket og så give den natten over for at se om der er ændringer

Mvh
Godt nok :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis