Stempel til kløver

En bekendt har udlånt sin Mtd 27 T brændekløver, hvilke resulterede i et ødelagt stempel, overtryksventil osv.'
Den står nu hos en maskinhandler, for at blive repareret. De konkluderer at stemlet er blevet skævt, fordi overtryksventilen ikke virkede korrekt. Desuden siger de, at stemplet pt. ikke kan skaffes i DK, og at det er typen der er svejset sammen. Det sidste lyder underligt i mine ører - og hvordan kan stemlet bøje, når flække kniven kører i en kraftig ramme. Skulle en defekt overtryksventil " glemme" at åbne, tror jeg såmænd motoren blot går i stå. Det er en lidt prekær sag, at låne ud til venner og sådan noget sker. Derfor vil jeg lige høre herinde, om nogen har oplevet det samme. ( tænker på bøjet stempel mv. ) 
Jeg er ikke involveret, men han spurgte mig til råds.( youtube video blot for at vise modeltype ) LOG SPLITTER
Takker for inputs..
Vh. Carsten

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis din bekendt selv har strammet sikkerhedsventilen, burde han være klar over risikoen for haveri. Et stempel er konstrueret til et max. tryk, og overskrides trykket væsentligt, er det ikke utænkeligt at det resulterer i et bøjet stempel.
Der findes masser af standard fremstillede hydraulikstempler, som måske kræver en lettere tilpasning af brændekløveren.

Søren O
Når du skriver "stempel" mon ikke du så mener cylinder. Det kan helt sikkert findes i DK. 
Prøv at søge hos Hydra Greene. Det er blot diameter og længde der skal passe. 
Hvis du mener stempel så er det ikke godt at skifte alene da cylinder huset godt kan have taget skade. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis der er noget som er bukket så er det stempelstangen og den kan sagtens skiftes. Men jeg undre mig over at hvis der er en kløver som vist, så er den med dobbelt virkende stempel og her har jeg aldrig set en svejst cylinder. På de enkeltvirkende cylindre en det meget alm at man svejser dem i bunden. Har selv gjort det flere gange hvis stangen skulle skiftes.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Fandt billedet af denne MTD cylinder til kløver (var udsolgt)
Den ser lidt spøjs ud, men ikke svejset, måske samlet med en låsetråd gennem stutsen ?
Kan ikke lige lure formålet med spændskive og skrue, men måske for at undgå proppen rotere?
Kan også være samlet så tråden skal fiskes ud af et "hul" i cylinderen.
Som denne video ​LINK​​​


Vi prøver igen, i morgen --
Takker for svar - kunne godt ligne den du linker til je_ens, det er åbenbart ikke lige lagervare pt., og maskinhandleren nævnte ca. 5000,- for sådan en cylinder/stempel. Lidt mere end jeg synes er rimeligt, men måske er jeg bare ikke opdateret. Der er ikke stillet på nogen ventiler, men måske har det automatiske returstop ikke slået fra, ved det ikke. 
Tænker jeg lige slår vejen forbi maskinhandler fra arb. i morgen og får en snak med dem - de nævnte selv, den kan købes på ebay, men hvorfor gør de så ikke bare det?  ( indkøbs monopol )

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis