Hvad hedder de plader?

Jeg har en træ galv hvor noget af træet er rådnet og skal udskiftes.

Pladerne er af bredde 30 cm og 2,3 cm tykke og x meter lange. 

Nu har jeg søgt forskellige steder men er ikke helt sikker på hvad de plader egentlig hedder og om de overhoved findes i de størrelser. 
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ikke et billede af gulvet, det er nærmest umuligt at vide, hvad du tænker på uden billede.

fase
S. Fabrin skrev den 21-05-2022 08:11:23

Har du ikke et billede af gulvet, det er nærmest umuligt at vide, hvad du tænker på uden billede.

 Svarer du muligvis på det forkerte. Tråd? 

Kiddi skrev den 21-05-2022 08:34:39

S. Fabrin skrev den 21-05-2022 08:11:23

Har du ikke et billede af gulvet, det er nærmest umuligt at vide, hvad du tænker på uden billede.

 Svarer du muligvis på det forkerte. Tråd? 

 Jo, jeg svarer sikker på den forkerte tråd, men det er svært at vide, om der menes gulv eller gavl, når der står "Jeg har en træ galv". Det kan tydes som gulv eller gavl. Du mener så en gavl.


fase
Kiddi skrev den 21-05-2022 08:33:25

Det en helt almindelig tag galv 

Som ses her

 https://tomrer.nu/toemrer-og-snedkervirksomhed/gavlrenovering

Min er bare hvid og Pladerne er 30 bredde og 2.3 cm tykke. 

Det her billede viser ikke en GAVL (...) der beklædt med et materiale i træ, det viser en slags fibercement, ala hardieplank.

Måske du kunne tage et par billeder (gerne tæt på) af din egen gavl for at man har en chance for at svare?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Her er billede af gavlen og dens  plade. 
Som det kan ses har noget råd, og derfor nød til at få det erstattet. Men en planke er 30 bred og 2,3 dyb virker ikke muligt for mig at, nok også fordi jeg ikke ved hvad de plader hedder. 
Det du viser der er en vindskede. Med den tykkelse lyder det til at være et 1" bræt men et bræt i den bredde er nok ikke vanligt ved en alm søgning. Har du været oppe og måle? det lyder meget bredt. Men er der ikke en tømmerhandel i  nærheden som du kan vise dit billede og spørge hvad de har på lager.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ja jeg været oppe og måle,  som en stark eller xl byg? 
Ja det kunne være en fin mulighed. det kan også være at det i sin tid er limet sammen af to brætter. I så fald må du snakke med en snedker/ tømrer om at han laver det til dig.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ud fra dit billede er det svært at se men det ser ikke særlig omfattende ud. Er det nødvendigt at skifte hele længden?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis