Trække ledninger i værksted til lys/strøm

Hej med jer.

Jeg har lavet denne tegning, håber at den giver mening. Jeg vil gerne selv trække ledninger og få en forståelse af det praktiske.

Ville en af jer derude kunne tegne mig et diagram eller noget andet for at jeg kan trække ledninger rundt? (3 ledere / 5 ledere)

Der skal være korrespondance imellem dæmpere. 

Bare spørgs løs hvis jeg mangler nogle detaljer :)

Til info vil jeg slutvis hyre en elektrikker til at lave tilslutninger osv. Jeg hygger bare med at lave så meget jeg selv kan, da jeg også vil trække ledningerne i polerede kobberrør mm. 

God eftermiddag 
Mvh. Niclas 
  
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal det hele være på væggen eller hvordan skal tegningen forstås.

fase
Piskeris: 
Så vidt jeg kan se på diagram på papstykket så står der Dæmper med stikk, under de steder hvor der er symbol "firkant med kryds" Så jeg tror ikke det har noget med krydsning at gøre. 
Men der er også tegnet kryds på loftet som indikere stikkontakt så jeg kan ikek tyde hvad meningen er. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der kan også kun være en dæmper, de andre må være impulskontakter/kontakter med fjedertryk. Det ser ud til, at det hele skal monteres i loftet. Det hele skal laves som fittingsinstallation i polerede kobberrør. Er de CE mærkede til el?

fase
@ev elmand jeg læste det som 3 afbrydere/dæmpere til lys, alle med korrespondance, deraf een af dem med krydsning. Havde i øvrigt fuldstændig glemt stikkontakter under afbryderne, godt der var en 5 leder😂 kryds på loft antog jeg også var stikkontakter monteret på loft.

@S. Fabrin ja det er da vist noget om, lyder som en dæmper monteret i tavle, evt i forsyningspunkt i værkstedet - en fræk lille UG2 tavle måske. Er der virkelig ikke noget fuga/opus materiel med dæmp som understøtter korrespondance og flere dæmpere😐

Annonce
Tak for jeres kommentarer! 

Lad mig prøve at svare på nogle af spørgsmålene

-Min tegning på pappet er set oppefra.

-Alle dæmpere skal have korrespondance 3 stk. Med fjeder knap. Der skal være et 230v stik udtag nedenunder dæmper/afbryder.

-krydsene er kun 230v stikkontakt/strømudtag. 2 stk i loft (til porte)
3 stk på væg (ikke medregnet dem som sidder under dæmpere - yderligere 3 stk.)

- til info kommer der mange flere spots, ville bare holde tegningen simpel. 


Jeg håber at det giver lidt bedre mening :)
- til info kommer der mange flere spots, ville bare holde tegningen simpel.
Holder du stadig fast i, at installationen skal laves med ledninger i rør altså en fittingsinstallation, eller kan det laves med kabler evt trukket over loftsbeklædningen. Spørgsmålet har betydning ved udvidelse af installationen med flere spots. 

fase
Godt at du bringer det frem :)
Det med rørerne skal der ikke tages højde for. 

Jeg er ved at rive hele lofbeklædningen ned, så der er rig mulighed for at trække kabler rundt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis