Hvordan slipper jeg af med dette ukrudt i plænen?

Hej. 
Jeg har en masse af denne ukrudt(se billedet) i min plæne langs med vores flisegang. Det var der ikke inden fliserne blev lagt, så der har sikkert været noget i gruset. Vil toxan klare opgaven?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da et forsøg værd. Toxan angriber bredbladet ukrudt men om din lige er af den familie ved jeg ikke. Hvis det er et hormon middel så skal du være opmærksom på at ukrudtet vokser "helt vildt" i nogle dage, for derefter at sygne hen. 
Men måske er det en 1 årig og så går den ud efterhånden ved fortsat græsslåning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Toxan er plænerens så det kan græsset godt tåle. Men jeg er da enig i at det ikke er nødvendig at gøre noget for den plante. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den "ukrudt" du har er en Geranium (Storkenæb), men i den mere selvsået og vilde "ukrudts-udgave".

Hvis det var mig ville jeg lade den stå, eller flytte den til et andet mere velegnet sted, men det er ikke det du spørger til.  

Jeg vil droppe Toxan, da jeg synes at planten er for stor til opgaven, da det hovedsagligt virker bedst på to-kimet ukrudt, og ukrudts arter der er mindre. Luge den i hånd i stedet evt. brug et mælkebøttejern som hjælp.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis