Sprøjtemaling af pindestole

Vi har et mindre hobby-dilemma i det lille hjem.
Vi er kommet i besiddelse af et par FDB pindestole som trænger til en kærlig hånd. Stolene står i deres originale hvide farve og malingen skaller på mange af stolene så den står på sandpapir en masse slibearbejde. Planen er at give dem et matsort look og det er heri vores dilemma opstår. 
Min bedre halvdel er fortaler for at male dem med pensel men jeg er tilbøjelig til at prøve at tænde for kompressoren sprøjtemale dem. Jeg har tidligere brugt sprøjtepistol (HVLP 1,4 dyse) til at lakere et par lamper med 2k lak og resultatet var ok. 
Vi har haft kig på malingen  "Lady supreme finish" i glans 40 (og vil selvfølgelig grunde inden)

Nu kommer mit spørgsmål; Er det overhovedet til at sprøjtemale med sådan en maling. På databladet fremgår der kun vejledning til airless sprøjtemaling så jeg bliver i tvivl. Det fremgår at malingen er vandfortyndbar men jeg bliver i tvivl om den skal fortyndes inden den bliver smidt gennem pistolen. Jeg har læst diverse tråde med andre typer maling hvor rådene var mange alt lige fra "Prøv dig frem" til "5-10% fortyndet med demineraliseret vand".

Jeg søger erfaringer. Kan man bruge sådan en maling eller har i andre bud.

God dag
Kasper


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lady Suprime er en udmærket maling som har en god sammenflydningsevne,hvilket også gør,at den nok vil løbe ved sprøjtemaling,hvis man ikke er en erfaren sprøjtemaler,derfor vil jeg nok anbefale pensel til den.Du kunne også bruge en  " normal " maling,og derefter lakere med en mat klarlak,så ser man heller ikke småridser så nemt.

bh
Der skal næsten altid fortyndes på malinger beregnet til pensel. Det kan simpelthen ikke suges op fra beholder hvis det er for tyk. 
Så skal der bare males i flere meget tynde lag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nu ved jeg ikke,hvor meget du har tænkt dig at sprøjtemale fremover,men ellers kunne du jo købe en viskositetmåler,de koster ikke meget.

bh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også