Nye rør til brugsvand

Skal havde skiftet alle mine gamle vandrør om til Pex rør i hele huset. Er bare ikke klar over om jeg selv må trække de nye igennem krybe kælderen ligesom de gamle er samt om de nye skal være isoleret. Ved at det skal være en Vvs-installatører der skal fører dem ind i væggen og installere med.
Det andet er jeg i tvivl om.
Håber nogle kan give mig svar 🙂.

Vh, Lydebjerg 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er slet ikke noget problem for dig, fordi det er AUT arbejde, men du laver en aftale med VVS'eren om, hvad du kan lave med hans velsignelse. Måske vil det være en god ide at isolere rørene. Har du overvejet at modernisere installationen ved at lave en manifold til fordeling af vandtilslutningerne.

fase
Hvis der er en lille krybekælder, vil vvs'eren nok betale dig for at kravle rundt den. Nej, måske ikke, men det er er lortearbejde, som han sikkert gerne vil lade dig lave.
Isoleres ja, for at undgå kondens.
jenshøj skrev den 19-05-2022 21:20:51

Hvis der er en lille krybekælder, vil vvs'eren nok betale dig for at kravle rundt den. Nej, måske ikke, men det er er lortearbejde, som han sikkert gerne vil lade dig lave.
Isoleres ja, for at undgå kondens.

 Helt enig med dig.


fase
De kolde isoleres for at undgå kondens.
De varme isoleres også men det er begrænset hvad det hjælper rent varme mæssig. Selv om de er isolerede så vil varmen alligevel oftest forsvinde inden man åbner for hanen næste gang. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Super jeg snakker med VVS manden og hører ham om jeg selv skal trække dem i krybe kælderen da den på de laveste punkter kun er 30cm og på de højeste er 40cm😁. Så isolerer den kolde slange 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis