Understøttelse af ikke-bærende gasbetonvæg

Hej

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal understøtte denne gasbeton væg, den er ikke-bærende. På den anden side af væggen, ligger et badeværelse som skal renoveres, hvor der skal indlægges kloak og gulvvarme. 

Hvordan bør jeg understøtte denne væg? Jeg skal have det sidste betondække væk, på begge sider, men jeg skal stadig have tilgang til badeværelset, så der kan indføres kloak og varme.

Mvh Lasse
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal ikke gå ret meget videre før du har fået understøbt muren. Du graver en grøft 60 - 70 cm ned under muren i højst 1 -1,2 m længde. Beton i bunden af grøft og så mure 2 skifter leca blokke om under muren. Når det har stået 2-4 dage kan du grave ud  på samme måde ved siden af og gentage det. Lecablokke sættes i lidt i forbandt så du kan fortsætte.
Er det ydermur skal du ned i 90 cm dybde.
Når det er lavet er det nemt at bore igennem leca muren der hvor varme rør skal igennem. Afløb kommer ofte under den dybde men ellers må det forberedes med et par skovle jord i stedet for beton lige der hvor rørene skal gå. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du murer op så der kun er 1 -1,5 cm op til muren. 2 dage efter skubbes murerpap ind, og du presser mellemrummet fuld med almindelig bastard mørtel ( bakkemørtel og cement 12:1 ) Det er meget begrænset hvad det vil svinde ind på den cm. tykkelse så det vil ikke betyde noget. 
Der presse godt ind med fugeske. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tusind tak for dit svar, det hjalp mig i at komme videre. Tak! Sorry fik ikke lige svaret på den her forleden 

Mvh Lasse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis