Uløseligt sofaben problem, ingen bolte passer!

Hej alle, jeg håber nogen kan hjælpe mig med en idé🤞

Jeg har købt en hel ny sofa på dba, der er intet mærke tilknyttet da det en en demo model fra en messe.
Den var pakket ind i pap og plast og leveret.
Der fulgte ingen bolte/skruer med til at fæstne de 5 ben.

Jeg har nu købt 6 forskellige skruer/bolte i flere størrelser, uden nogen af dem passer. Sælger siger det er en m6 bolt, men den er alt for lille. M7 er for lille og m8 er for stor. Aner ikke hvad jeg skal gøre, eller hvilken skrue det præcist ku være.
Sælger siger det skal være en af de størrelser og foreslår i sidste ende jeg rykker benene lidt og bruger træ-skruer, direkte i rammen -ved dog ikke om den løsning er holdbar..?

Alle ideer og hjælp er meget værdsat!

Mange tak, julie.
Hej alle, jeg håber nogen kan hjælpe mig med en... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Je_ns:
Jeg mener naturligvis at der findes almindelige store træskruer der er bedre til opgaven end galvaniserede franske skruer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for jeres hjælp og Bud!
Jeg har prøvet lidt forskelligt igen, men det fungerer stadig ikke. 
Jeg tror selv det burde være en m8, men de vil ikke ind, heller med olie. 
Jeg har virkelig ikke lyst til at bore i træet, tænker det er dømt til at flække en dag nogen sætter sig ned, men kommer nok til at ende der frygter jeg😅
For 5/16" prøv at snakke med den nærmeste landbrugsmaskinhandel. De plejer at ha de fleste bolte på lager. Fortæl om problemet og lån nogle forskellige med hjem. de plejer at være flinke de steder.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg formoder, at benene er af træ. Der må derfor sidde en eller anden form for metalenhed i benene med et indvendigt gevind af ukendt størrelse. Kan denne enhed ikke erstattes med noget (indstiksbøsning el. lign.) med et M7 eller M8 gevind, således at boltene passer?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis