Fundering af træterrasse

Hej LDS,

Jeg skal i gang med en større træterrasse og har researchet en del på hvordan jeg skal fundere rammen på terressen. Terrassen skal lægge som et "U" omkring huset og pt ligger der fliser på cirka halvelen af arealet. Det er en relativ gammel terrasse som selvfølgelig ikke er 100% plan mere, men jeg tænker den har sat sig så meget den nu kommer til. Min plan er at rette de fliser som har fald mod huset men ellers bare klodse reglar direkte op på fliserne (med murpap imellem). Det tænker jeg nok skal fungere - nogen kommentarer?

Nu til den del som ikke skal lægges oven på eksisterende fliser. Der er blevet skrabet mellem 10 og 80 cm jord af (der er ret meget fald på grunden - se billede) så der er ikke noget muld tilbage. Det tilbageværende lag er umiddelart sandet ler fyldt godt op med sten af større og mindre størrelse. Hvordan tænker i jeg skal fundere det? Umiddelbart er det jo grave til 90 med 2-3m mellemrum og støbe med stolpesko. Men spørgsmålet er om det er nødvendigt eller om man måske pgså her kan understøtte med fliser (har en god slat liggende) og måske stampe noget stabilgrus under dem først`?

Grunden til at jeg tænker at undlade at grave yderligere er at der er RIGITG MANGE større sten i jorden så der er risko for at jeg er nødt til at grave nogle rigtig store huller.

Lad mig høre hvad i tænker!



1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Se billeee
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis