Gulvvarme retur temperatur variere

Hej, 
Efter at temperaturen er steget er min retur temperatur gået meget op, og variere meget fra dag til dag. Vi har Gulvvarme i hele huset og de står på fast temperatur. Nogen gode råd til hvordan jeg kan få retur temperaturen ned?   

Hej,  Efter at temperaturen er steget er min retur... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Gode ven: Du skriver >under ingen omstændigheder under 5< Det er da vist noget vrøvl. Den må man stille lige som man vil. 
Du får ene mere behagelig gulvvarme når du justerer ned om forår og sommer og så lidt op om vinteren. Der er ikke noget med 30 gr. Det kommer an på husets isolering m.m. Så du justerer ned indtil du fryser og ellers lidt op. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 19-05-2022 14:36:02

Gode ven: Du skriver >under ingen omstændigheder under 5< Det er da vist noget vrøvl. Den må man stille lige som man vil.

Nej, jeg skriver:
"Hvis det er den samme type Danfoss termostat som jeg har, må den under igen omstændigheder komme på 5"
Den skal være under 5 af flere årsager.

Hvis den er på 5 vil sløjfe-temperaturen komme over 50 grader. Når ventilen åbner til et rum bliver der altså sendt meget varmt vand i gulvet. Det medfører at gulvet udvider sig pludseligt. Hvis der er en lille fejl i betonen risikerer man at den sprækker.

Desuden er det sandsynligt at 5 er højere temperatur end tilgangen. Hvis det er tilfældet vil det varme vand løbe direkte fra fremløbet til returen.  Man vil altså få en solid varmeregning, selv på en varm sommerdag.
Er der ikke en mulighed for at få et par billeder visende indstillinger og evt. temperaturer på frem- og returløb, inden det geråder ud i rene gætterier.

fase
GodeVen skrev den 19-05-2022 16:03:02


Hvis den er på 5 vil sløjfe-temperaturen komme over 50 grader. Når ventilen åbner til et rum bliver der altså sendt meget varmt vand i gulvet. Det medfører at gulvet udvider sig pludseligt. Hvis der er en lille fejl i betonen risikerer man at den sprækker.

Og trægulve bliver ødelagt ved vedvarende temperatur på mere end 30 gr.

Mvh. AllanE
Hej, en hurtig opdatering. 

Det ser ud til at have hjulpet at skrue ned for varmeveksleren + indløbs temperaturen til gulvarmen er sat ned. Mange tak for jeres gode råd og hurtige respons. 

Mvh Mathias 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis