Hjælp sikkerhedsventil 2.5 bar drypper men taber ingen tryk

Hej 
Jeg står og kigger på et HS tarm oliefyr fra 85,
Sikkerhedsventilen på 2.5 bar står og drypper konstant, jeg gør ud fra det er sikkerhedsventilen til varmen i huset... Men undre mig over hvordan jeg kan fylde en spand i løbet af en halv dag uden at miste tryk i systemet.. da det jo er et lukket system, mit drifttryk er på 1.5 bar kan jeg se på manometeret..
Jeg tænker selv at ventilen nok bare er blevet træt eller der sidder noget svans i fjederen og det kan fikset med en ny ventil.. men men men 
Står i en bygd på Grønland og den lokale vvs man påstår han ikke kan skaffe en ny sikkerhedsventil, hvilket jeg mener er noget pjat da der er tale om en 2.5 bars sikkerhedventil 110kv i 1/2" 
Håber i kan hjælpe mig med svar på mit spørgsmål :)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her er lige et billede af ventilen der snakkes om i opslaget 
Du har en gammel kedel fra 85. Hvis den er med indbygget varmtvandsbeholder, kan det være varmtvandsbeholderen der er tæret, så der kommer brugsvand over i varmekredsen. Prøv at lukke for koldtvandstilførslen til varmtvandsbeholderen og se om drypperiet ikke holder op. 

Søren O
Søren O det er hermed afprøvet og drypperriet stoppede ikke helt men kunne se på manometeret at trykkede faldt og i det jeg tændte for kv tilføreslen til vvb steg trykket i varmekreds løbet igen så du har nok ret i der er en tæring 👍
Hvilken hane har du lukket, der kan også være en hane der fylder vand på fyrets varmekreds.
Når du har lukket hanen har du så stadig varm vand?
Det kan jo også være din overtryksventil der er blevet defekt..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis