Jeg har dummet mig

Hej, håber på et godt råd her.
Jeg har en 5 år gammel ipé træteresse som jeg har behandlet årligt med transperant træteresse olie uden pigment. Jeg har slibet den en enkelt gang med en excentsliber (sikke et arbejde). Teressen er ca. 30kvm. Jeg havde planer om næste gang jeg ville slibe den at derefter give den teresse olie med pigment (og uv filter)
MEN jeg dummede mig så Max i dag da jeg hoppede i bauhaus og købte træfacade olie og så uopmærksom jeg er.. behandlede den med. Dvs. Jeg har brugt den forkerte olie.
Hvor står jeg nu? En slibning af hele teressen? Hvis ja, hvilken måde er bedst (og gerne lettest)
Tak for hjælpen :)
Mvh Thomas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
og hvori er problemet ?…. Hvis nu dine terrasse brædder havde været brugt som facadbeklædning, så,havde du jo brugt den rigtige olie, det jeg prøver at sige er at jeg kan ikke tro at det giver problemer af nogen art om det du har brugt facadeolie eller terrasseolie… men du kunne måske selv oplyse hvad problemet er. 
Hvis det ligge sig oven på træet så fordamper det vel....... 
Man må ikke bruge facadeolie på teresser. But spørgsmål går vel nærmere på, hvordan retter jeg bedst op på skaden. Sliber den og hvilken måde er bedst ?
Ja, sådan har jeg også forstået det: At terrasseolier er lavet til at trænge ned i træet og hærde (ligesom olie til bordplader), mens træbeskyttelse i højere grad holder sig i overfladen.

Jeg ved ikke hvad det rigtige at gøre er. Det kan jo altid slibe det af, men det er et stort arbejde, som du jo lige har været igennem. Men uanset hvad, er det ikke et akut problem og det kan vel vente et par år.

Mvh. AllanE
Annonce
Altså politiet kommer jo ikke efter dig, fordi du har brugt det "forkerte" produkt. Det må du jo sådan set helt selv bestemme.

Hvorfor ikke nyde terrassen i år, den ser garanteret fin ud nu.

Så kan du jo overveje om du vil gøre det om til næste forår, afhængig af udseendet. Måske det holder fint til to sæsoner. Det er jo ikke sådan at du har ødelagt den, ved at give den olie.

Elektronikteknikeren
Bare rolig. Himlen falder ikke ned.

Det er ikke den værste fejl. Vent og se tiden an som Gregersen foreslår.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også