Gulvvarmeplader

Hej venner.

Er blevet overtalt til at få lavet gulvvarme nu vi er i gang. Det bliver gulvvarmeplader ala dem her https://www.bygmax.dk/nordic-gulvvarme-plade-19x600x1200-mm-16-mm-20-stk-pk.html

Nogle der har erfaringer med den løsning? Vi har købt klikgulv der skal ovenpå, men er det OK at lægge direkte på pladerne eller skal der noget i mellem? Der står at man umiddelbart kan lægge gulv direkte ovenpå men jeg kan ikke lade være med at spekulere i om akustikken lider ved det.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Hvis du kigger på video fra dit link, bliver der rullet et underlag på før klikgulv. Om man bruger det ene eller andet, afhænger vist mest af højden og hvor fast og jævn underlaget ligger. Måske er de klikgulve med integreret underlag også tilstrækkeligt. 


 

cdp skrev den 16-05-2022 16:07:12

Hej
Hvis du kigger på video fra dit link, bliver der rullet et underlag på før klikgulv. Om man bruger det ene eller andet, afhænger vist mest af højden og hvor fast og jævn underlaget ligger. Måske er de klikgulve med integreret underlag også tilstrækkeligt. 

 Det har jeg fuldstændig overset. Vi har købt undergulv som jeg egentlig tænkte skulle retur men måske vi bare beholder det og lægger det i mellem.

Det er næsten stensikkert at producenten af dit klikgulv vil kræve et mellemlag, f.eks. 3 mm træplader.
Alle de klikgulve og gulvvarmeplader jeg kender til kræver det, nogle endda helt op i 12mm spånplade som trykfordelene lag.

Henrik
Jeg har lagt gulv på de plader..
Jeg synes slangerne var svære at få til at blive nede, men jeg havde heller ikke prøvet at slås med gulvvarmeslanger før. Slangen løftede pladerne op flere steder, overvej at klæbe vendepladerne fast på undergulv (Jeg gjorde det ikke) og hav en rulle alutape ved hånden, den kan også hjælpe lidt.
Angående dit spørgsmål, så valgte vi at følge gulvproducentens anvisning (og ikke Varmefordelingspladeproducenten). I vores tilfælde krævede de et trykfordelende lag på min 6mm mdf eller lign.(måske var det 8mm, jeg bliver lige i tvivl). 
Det fungerer stadig fremragende og varmer hurtigt op.

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Har lige t alt med Pergo, som er producenten af det laminatgulv vi har købt, han sagde at opbygningen var således:
Varmefordelingsplader direkte på betongulvet, trykfordelingsplader på minimum 10mm, undergulv og derefter laminatgulv. 
Det lyder da fornuftigt🙂


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis