Badeforhæng

Hej.

Skal have købt badeforhæng.

Har målt ca. 217,5 cm fra stang til gulv.

De fås i en længde på 200 eller 230 cm.

Hvilket bør jeg købe? Det er noget med, at der helst skal være lidt afstand fra bund til gulv. Så, hvis vi siger der er ca. 5 cm i toppen, så ville et 200 cm hænge 12,5 cm over gulvet. Er det for meget?

Eller skal jeg købe et på 230 cm, og så klippe det? Kan man det?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer an på hvilke materiale man køber. Nogle kan bare klippes i den længde man ønsker, men andre skal lægges op og sys med en symaskine, ligesom man lægger alm. gardiner op.

Jeg syntes bestemt at 12 cm er for meget luft mellem gardin og gulv. Jeg ville gå efter 1-2 cm.

Har du evt. mulighed for at flytte stangen op eller ned som alternativ ?

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Det er fint hvis du har 10-20cm luft i bunden, ellers kan forhænget godt finde på at blive "trukket ind" mod badet pga den varme luft.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
alt efter model og type ringe det hænger i , giver det hurtigt 5-8 cm ekstra
Så, var lige i bad for første gang, og kan konstatere at det trækker ind.

Afstanden fra bund til gulv er 10 cm, og fra top til loft 22,5 cm.

Badeforhænget er lavet af PEVA, skal jeg klippe det kortere, så der er mere afstand til gulvet?

Derudover kan jeg konstatere en del dug på spejlet. Skal jeg være bekymret for det strømstik der er lige under spejlet? Duggen forsvinder ret hurtigt igen via ventilationen. Og kan det undgåes ved at bruge et andet badeforhæng?
Annonce
Badeforhæng trækker næsten altid ind omkring " røven " Det tror jeg ikke du kan undgå.
Forhænget har ingen indflydelse på dug på spejl, det er alene bedets temperatur og hvor lang tid man bader. 
Stikkontakter tager ikke skade af dug på virkning, når det tørrer væk igen- 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan kun hæve det endnu mere. Jeg vil tro du skal have mindst 20cm i bunden for at minimere at det trækker ind

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis