Havetraktor D-Man 4 15-05-2022 14:30 Har nogle start problemer med min havetraktor, jeg kan kun starte den ved at bruge starterspray, og lige så snart det er fordampet går den ud igen. Hvis jeg fortsætter med at spraye ved filteret fortsætter motoren med at køre . 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 12983 15-05-2022 14:35 Det lyder som manglende benzin, så karburatoren trænger til en rensning.Hvis der da kommer benzin frem til karburatoren.Er den med en magnetventil i bunden af karburatoren, kan den også være defekt, eller ikke få strøm. Vi prøver igen, i morgen --
D-Man Trådstarter 4 15-05-2022 14:38 Benzin skiftet, har ikke kastet mig ud i karburator adskillelse endnu da jeg er bange for at det overstiger mine evner😆
GodeVen 4330 5220 17-05-2022 12:12 Hvis den startspry du bruger, også kan bruges til dieselmotorer, kan fejlen både være i tænding og karburator. Hvis du i stedet, hælder en slat benzin i karburatoren (du skal nok fjerne luftfilteret først) og den stadig kan starte er problemet i karburator eller benzintilførsel. Hvis den ikke kan starte med en slat benzin, er problemet i tænding. Så skal du starte med at teste om tændrøret gnister eller skift det.
D-Man Trådstarter 4 19-05-2022 18:53 Det er magnetventilen den er gal med, kan man skifte den ud med en skrue så hullet er lukket eller vil det have katastrofale følger? Aner ikke hvad en ny magnetventil koster.
je_ns 12983 19-05-2022 20:00 D-Man skrev den 19-05-2022 18:53:04Det er magnetventilen den er gal med, kan man skifte den ud med en skrue så hullet er lukket eller vil det have katastrofale følger? Aner ikke hvad en ny magnetventil koster. Ja det kan du sagtens, den har til formål at undgå eftertænding, samt at benzinen løber ind i motoren hvis svømmerventilen er defekt, kun aktuelt hvis tanken ligger højere end karburatoren.Man kan somme tider få liv i ventilen ved at smøre og motionere den, reagere den slet ikke når du sætter strøm til den ?(kan du ikke finde en passende skrue, kan du bare klippe enden af ventilen, hvis den alligevel er defekt) Vi prøver igen, i morgen --
D-Man Trådstarter 4 19-05-2022 20:08 Den reagerer ikke ved strøm, så den er nok defekt. Havde faktisk tænkt på at klippe spidsen af. :)