Ny indkørsel på eksisterende indkørsel (grus)

Kære forum og anlægseksperter!

Vi har en eksisterende indkørsel, der er anlagt med grus. Den er sløset anlagt med grus direkte på jorden. Nu er gruset efterhånden så meget kørt ned i og blandet med jorden, at det er et slaraffenland for ukrudt. Når jeg læser diverse indlæg, så er anbefalingen at grave 35 cm. af, så vasket grus, stabil, stenmel og grus. Men gælder det også for en eksisterende? Der står intet vand og den er ikke blød, så kan jeg ikke bare springe direkte til stabil, hvor jeg så vil bruge 15 cm. knust beton? Hvad med Slotsgrus som stabil i stedet for knust beton....læser det som om det er lidt et "vidundermateriale"?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en indkørsel med skærver, det var en entreprenør som lavede forarbejdet, der blev gravet 50 cm af og fyldt op, fik det lavet i 1996 så kan ikke huske opbygningen, men det blev lavet så der kunne komme fliser på efterfølgende.
Men jeg har stadig skærver, og ukrudt det slipper man ikke for.
Jeg trækker ukrudtet op en 3 gange om året det er ikke så slemt, nemmest efter en periode med regn, så får man hele rodnettet med op.

Vi prøver igen, i morgen --
Vi bruger nedknust beton til at vedligeholde vores vej og gårdsplads. For en del år siden ville ejeren af den jord som vores vej går på ændre linieføringen. Han læssede bare en masse stabilgrus oven på jorden og kørte det til. På en strækning satte vejen sig meget og vi fik lagt sten 10-12cm og efter fyldt med stabil grus. På den anden del er der aldrig gjort andet en at vedligeholde med knust beton. Så hvis din indkørsel er fast og kørt sammen så ville jeg bare fylde 15cm knust beton på vi bruger o-30mm   Det bliver super kørefast og dræner stadig godt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Super fedt forum...kan altid regne med jer andre. Cool!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis