Reparation af hak i klinke

Sådan et hak i en gulvklinke, som det på billedet. 
Hvordan reparerer man det, hvis udskiftning af hele klinken ikke er en mulighed? 

Til sammenligning er det en femmer, der er med på billedet. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har ikke selv prøvet det, men har set at man kan få epoxy med en konsistens som modellervoks. Det kunne måske bruges. Så er der lige det med farven, men mener faktisk at det jeg har set var mørkegråt. Ellers kunne der måske tilsættes farve.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Det du tænker på Kermit, hedder Miliput.
Det er noget 2 komponent epoxy masse som skal ældes sammen til en, og så presses ned i hullet.
Jeg ved man kan få det i sort og hvid, så man kan sikkert ælte det sammen og lave grå farve.
Du kan nok ikke ramme den samme farve som klinken, og det kræver sikkert nogle forsøg inden du rammer farven. Så mange test inden du bruger det på gulvet er vejen frem.
Miliput bliver hårdt som sten når den er hærdet. Man kan slibe i det, men det er en god ide at afgrænse området med malertape, for det er ikke sådan lige at få af når det først er hærdet.

Prøv at søge på Youtube på Miliput for mere info.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kommer i tanke om at man kan få noget hårdt voks, i blokke med forskellige farver. Skulle netop være beregnet til rep. af fliser. Det smeltes så med en loddekolbe og farverne blandes så det matcher. Men om du kan få overfladen til at ligne ved jeg ikke. Og jeg ved heller ikke hvor holdbart det er.
Den type voks jeg kender er til reparation af finer og bliver lakeret bagefter.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Der findes noget der hedder locktite repair spartelmasse. Voks tror jeg kun er til pergogulve. Men derudover kan man jo idag få epoxy flisefuge i mange farver. Har ikke prøvet det, men umiddelbart nok den bedste løsning. 

Mvh Troels
Jeg har brugt noget hård voks fra Picobello, det er lavet til keramiske fliser. Hvis man varmer flisen let før voksen ilægges holder det bedre. Voksen holder til almindelig rengøring og også dampvask. Kan købes på ebay eller i DK under navnet KÄHRS REPAIR KIT PRO 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også