Rundet overgang fra væg til loft.

Mit spørgsmål er egentlig enkelt: Hæfter gipspuds på gipsplader? 

Her er lidt kontekst: 
Jeg har købt et lille hus fra 1935 hvor der oprindeligt har været rundede overgange fra væg til loft lavet i mørtel. En slags meget simpel stuk. Denne runding er blevet fjernet i nogle rum, da der i halvfjerserne er lavet sænket liste-loft. listelofterne er nu fjernet. 

Det er med rimelig succes lykkedes mig at genskabe rundingen med gipspuds ved at trække en skabelon langs væg-loft-overgangen. 

Som en del af renoveringen har jeg flyttet nogle vægge og de nye vægge er lavet med gipsplader. Jeg vil gerne lave rundinger på disse vægge også og det er her spørgsmålet opstår: Hæfter gipspuds på gipsplader (altså uden på kartonen)? 

Hvis ja vil jeg bare fortsætte hvad jeg har gang i. Hvis nej, hvad gør jeg så??

Jeg håber i kan hjælpe mig! 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med gipspuds, men Hvis du trækker en stribe fliseklæb med en tandspartel og så trækker din puds på medens den er våd så vil det helt sikkert holde. Jeg har limet vægfliser på tapet på gipsplade og det holder stadig 25år senere.Det var sådan jeg ville prøve. Du kan jo osse købe stuklister, men en som bare er en hulkehl findes vist ikke.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Randi: Du har gjort det helt rigtige.

Gipspuds binder fint på gipsplader, og som både Kovas og Allan skriver, er fibergips som puds en god løsning.

Inder du trækker ny stuk med en skabelon, kan du med sandpapir fjerne de værste ujævnheder. Det sikre en mere glat stuk. Husk også at støvsuge fladerne inden du trækker ny stuk.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tusind tak for hjælpe og de gode tips! Jeg fortsætter hvor jeg slap :) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis