Ny Garageport , hvilken størrelse ville i vælge ??

Hej LDS

Ifbm. at vi skal have ny bil, som er lidt bredere end den gamle, er planen at skifte den gamle vippe port, som sidder monteret i porthullet, til en ny ledhejse port, som jo bekendt er monteret på bagsiden, for på den måde at vinde noget mere luft i siderne.

Jeg har egentlig besluttet mig for at det skal være en ledhejseport fra Bango, da deres service pris og kvalitet virker fornuftigt, MEN, de har to standard størrelser at vælge mellem, som jeg håber på at kunne bruge for at holde prisen nede.

Vores porthul er 242 cm i bredden og omkring 212-213,5cm i højden (den vandrette overligger er desværre ikke i vatter , tak til murerne i 60érne :-/ )

Bango har to størrelser
240 x 212,5
250 x 212,5

Da den nuværende port jo sidder i hullet, er der borehuller i falsen efter monteringen, så planen var egentlig at bruge et dækbræt rundt, f.eks. noget hardieplank. Hardieplank er omkring 8mm i tykkelsen, så med det rundt, nærmer mit porthul sig tæt på de 240 cm i bredden. Men der bliver jo så også taget ca 8mm i højden, så jeg nogen steder vil komme under 212 cm. Mine tanker går på, at den synlige gummi liste ikke vil komme til at se ens ud mellem siderne og overlæggeren, og samtidigt tage en ligge smule af bredden af port hullet, så om det måske var smartere at tage den på 250 cm i bredden, så gummi listen i siderne ikke blev synlige, Mens den stadig ville være det i toppen.
Hvad ville i gøre ?? 

På forhånd tak 

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt så bred port som muligt, men forskellen på 2,4 og 2,5 m er ikke stor. Jeg ville gøre meget for ikke at ændre på murværket. Med ledhejseporten undgår du også karmen i porthullet, så du får en bredere port alligevel.

Søren O
Steensen skrev den 14-05-2022 20:39:47

Jeg ville tage 250'eren.

 Så side gummi listerne sider væk fra hullet , på bagsiden af væggen ?


Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Søren O skrev den 14-05-2022 20:17:41

Normalt så bred port som muligt, men forskellen på 2,4 og 2,5 m er ikke stor. Jeg ville gøre meget for ikke at ændre på murværket. Med ledhejseporten undgår du også karmen i porthullet, så du får en bredere port alligevel.

 Så den synlige gummiliste der nogen gange er , ville du ikke have noget problem med blev skjult på bagsiden af væggen , i stedet for synligt i hullet ? 

Mht væggen , så er karmen på den nuværende port gjort fast flere steder i murværket med karmskruer , så de grimme huller skal jo skjules på en måde. En vandskuring af siderne kunne måske se bedre ud ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

SilverLine skrev den 14-05-2022 21:06:09

Steensen skrev den 14-05-2022 20:39:47

Jeg ville tage 250'eren.

 Så side gummi listerne sider væk fra hullet , på bagsiden af væggen ?

 Ja, det er sådan porten i min garage sidder, så den glider ned bagved væggene, og "ind på plads" de sidste 10cm.


 

Steensen skrev den 14-05-2022 22:01:08

SilverLine skrev den 14-05-2022 21:06:09

Steensen skrev den 14-05-2022 20:39:47

Jeg ville tage 250'eren.

 Så side gummi listerne sider væk fra hullet , på bagsiden af væggen ?

 Ja, det er sådan porten i min garage sidder, så den glider ned bagved væggene, og "ind på plads" de sidste 10cm.

 Det vil den så ikke gøre ved overliggeren, der vil gummi listen være synlig


Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

SilverLine skrev den 14-05-2022 22:06:05

Steensen skrev den 14-05-2022 22:01:08

SilverLine skrev den 14-05-2022 21:06:09

Steensen skrev den 14-05-2022 20:39:47

Jeg ville tage 250'eren.

 Så side gummi listerne sider væk fra hullet , på bagsiden af væggen ?

 Ja, det er sådan porten i min garage sidder, så den glider ned bagved væggene, og "ind på plads" de sidste 10cm.

 Det vil den så ikke gøre ved overliggeren 

 Det passer fint med min, støder an mod gulvet, begge siders bagside og skubber ind mod en gummi liste der er monteret på overliggeren.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis