Hjælp

Hej GDS´ere


Jeg har tidligere skrevet om min gearkasse på en vw polo fra 1995 1,3. Den drypper lidt der hvor gearstangen går ind i gearkassen. Hvis pakningen skal skiftes skal gearkassen afmonteres. Det vil jeg helst undgå og valgte derfor i første omgang at tjekke olieniveauet i gearkassen, evt fylde efter.
Jeg har så vha min Haynes reparationsmanual fundet frem til den prop som skal skrues ud (Nej det er ikke bundproppen jeg fandt!) og ifølge haynes skal olieniveauet netop svare til underkanten af denne prop.
Jeg blev ret overrasket da jeg tog proppen ud og der løb en halv kop olie ud inden jeg nåede at at sætte proppen i igen.
Hvordan kan det lade sig gøre? Gearkassen har vel stadig olie nok?

mvh Anders
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Havde nøjagtig samme oplevelse med min Jetta. Den smuttede ca. 150.000 mere uden problemer med gearkassen.
Det er for øvrigt ikke unormalt, at gearkasser på VW sveder fra pakningen ved gearstangen. Jeg kører på min femte og på nær boblen (der jo aldrig fejlede noget) har de alle gjort det.
Du kan evt. spørge dig til råds på netrep.dk - der kommer altid kompetente svar fra de herrer.

Mvh.

Jan R.
Hej Rolf lo

Den var faktisk løftet lidt, har også tænkt på om det kan være forklaringen
I øvrigt skrev netrep til mig: (citat)
Hej igen.
Nå, nu har vi kigget, og vi har desværre ikke præcise data over denne model,
men vi mener, at det ER en niveauprop, så du skal bare lade olien løbe af -
og så sætte proppen i igen. Vi er dog ikke 100% sikre.

M.v.h.
Netrep.dk / Net-repair.com
v/ Jakob Forssling

mvh Anders kruse
Hej

Jeg er nu ret sikker på at Rolf lo har ret. Jeg prøvede at løfte bagenden lidt (olien løber så ned i gearkassens fornede og proppen sidder bagerst) og skruede så samme prop af igen og denne gang løb der intet ud, tværtimod viste det sig at olieniveauet var 3-4 cm under underste kant af prophullet. Hældte så lidt ekstra på, så oliestanden passer.

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis