Lenovo x230. Scanning and repairing c drive 100% complete.

Hej til Jer. Hvad er det bedste jeg kan gøre nu. Computeren ville ikke starte da jeg åbnede den. Så plejer det at hjælpe at ta batteriet ud og fjerne laderen. Da jeg så havde gjort det begyndte den på noget repair mm og nu står den, og køre og køre, men intet sker alt imedens der står: som i over skriften. skal jeg genstarte den eller la den stå? hvad er Jeres råd.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Led den stå at kører natten over, og hvis den stadigvæk ikke er "i mål", må du forsøge dig med andre midler.
Her er en linux Mint med Gparted, installeret som boot disk på en USB enhed en mulighed, og så starte din PC op med dette USB drev i, afbryd start sekvensen og tving din maskine til at boote fra USB frem for harddisken/SSD.
Når du så kører linux mint live fra USB drevet, starter du Gparted op, og sætter dén til at reparerer din harddisk/SSD's partitioner, boot record etc.
luk maskinen ned
fjern USB enheden
start op som normalt, og herefter er der en chance for det kan køre igen.

 

Hej Steensen tak for svar. jeg prøver at se om der er forandring i morgen. men hvis jeg kunne finde ud af det med linux mint  så ved jeg jo ikke om jeg kan komme ind i boote fra startfrekvensen. jeg har Win 10 liggende på en extern harddisk kan jeg evt boot fra den? hvis jeg ellers kan komme ind til den.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ja normalt kan man boote op på en anden disk, eller en usb "pind"
Du skal ind i bios og vælge så, det plejer at stå hvordan man kommer der ind , i opstartsbilledet.
(ellers kan jeg kikke i morgen, har sådan en Lenovo x230 liggende, som jeg ikke bruger)


Vi prøver igen, i morgen --
Det med linux kræver en anden PC at hente og installerer fra/på/med.

Lykkes det dig at lave en linux pind, og også hvis du skal via din eksterne med win 10, så skal du ind i BIOS som sagt under opstart, det krævre oftest at man trykker F2, Del eller F10. Hvad jeg lige hurtigt ser på nettet, er det F2, og du skal trykke F2  (eller Fn + F2) før der kommer noget på skærmen, lige efter du trykker tænd.

 

Hej og tak for jeres svar. Her  til morgen kørte den stadig med samme tekst.Da det ikke virkede at trykke på nogen knapper måtte jo ta strømmen fra igen. Og nu startede den op og køre som normalt. Den kunne jo godt ha fortalt at den bare skulle genstartes. Ps  man skal trykke enter i opstarten for at afbryde normal start up.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Har en win10 pc der sommetider ikke selv genstarter efter visse Win opdateringer. Plejer at genstarte efter ca en time hvis den ikke selv genstarter, selv om skærmen advarer mod det. Har hidtil aldrig givet efterfølgende problemer.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej John. ja det ved jeg så nu, men jeg har ikke tidligere set den meddelelse  som jeg beskrev her i starten. Den minde så meget om noget som potentielt kunne medføre mistede data.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
@kovas, grunden til at jeg måske ikke tænker på tabte data er at jeg har gode backups. Alle ca 920Gb data både på en lokal netværksdisk samt i skyen på Onedrive 😉

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis