Vægpaneler

Hej

Konen synes vægpaneler er vildt flotte og vil gerne have dem i stuen. Vi har 6 normale stik i ca 30cm højde. Monteret helt standard i indmuringsdåse i en murstensvæg.

Nu har jeg sagt til hende de i så fald skal skiftes til forfradåser. Altså ud med den gamle dåse(hullet skal formentlig udvides), på med vægpanel og så udskæring til forfradåse.

Ham elektrikeren jeg spurgte ville bare genbruge de nuværende dåser og så bruge afbryder skruer til at fæstne stikkontakten. Men jeg mener ikke det kan være rigtig at ledningerne så kan komme i kontakt med panelets kant, som jo er træ.

Er meget interresseret i om der findes en nemmere vej, fx en pudsudligningsring kunne afskærme fra panelets trækant. Men ved ikke om det holder "i retten".

nogen tanker?

Mvh Mach

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er udmærket med længere afbryder skruer. Det har ingen betydning om at ledninger rører træet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er ikke tilladt at udvide dåserummet mod brandbare materialer. En pudsudligningsring er den rigtige løsning og giver op til 15 mm, og flere kan monteres efter hinanden. De længste afbryderskruer jeg har set er 90 mm, hvilket sætter en begrænsning. En anden løsning kunne være en udskæring i træpanelet omkring kontakten - fx 2 cm større end kontaktens ramme.
Super, mange tak for indsparkene. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis