Flytte afbryder fra indfatning til væg

Goddag lds

Jeg vil have flyttet nogle afbrydere
Fra dør indfatning til væg samt have flyttet en Afbryder til lampe til dåse væg overfor som vist på billederne. Jeg ved godt det er aut arbejde, men jeg har lavet forarbejde. Det var desværre ikke muligt at fange det eksisterende trækrør. Men er det nok til at elektriker kan gøre sit arbejde? 

Se billeder




6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor er det trækrør/kabel der gik til den tidligere dåse? Installationen er ikke lovlig hvis dine trækrør ikke hænger sammen ( med mindre der trækkes kabler )

Selvbygger med stort S. 
De eksisterende trækrør sidder ca i samme højde som vist på billedet. Det bliver lidt svært at koble det gamle trækrør på det nye. Så det vil slet ikke være muligt for mig at få det lukket sådan her? Jeg nåede desværre ikke at snakke med elektriker idag og havde egenlig håbet på at få lukket hullerne så jeg kunne blive færdig med spartel arbejde 🙂



Det er ikke den rigtige måde at lave det på. 
Fra toppen af dåsen skal du køre skråt op og til venstre. På et tidspunkt når du det gamle rør, og det kan så samles i den rigtige vinkel så ham kan trække nye ledninger i. Det er sikkert nødvendigt hvis det skal kunne nå. 
Jeg skal ikke afvise at han kan trække et nyt kabel i rør opad og så få dem bokset på plads. Men så vil det være nemmere hvis du udelader den stump rør og han lægge kabel direkte i muren. 
Selve dåsen kan du godt sætte fast, enten med mørtel eller gips. Det sidste giver dig kun få minutter at arbejde med det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Røret løber næsten altid som på min tegning, altså løber lodret ned, for så i en blød bue a svinge ind mod dør fals hullet. Så fra din dåse skal du rille / hamre lodret op, ind til du fanger det rør hvor det stadig er lodret, så sætter du en knivmuffe på, og forlænger det med en stump flex rør ned til din nye dåse , det er tit nødvendigt at trække nye ledninger i, da de tit er for korte, men ikke altid :-) 


Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Silver super godt med tegning. Det giver et godt billede af hvordan det er. Tak for hjælpen alle sammen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også