Afstandsklodser på strøer til fald i vådrum

Kan man bruge afstandsklodser direkte på strøer til at lave fald mod afløb i vådrum?

Strøer 300mm c/c
Afstandsklodser
  • Lagt jævnt oven på strøer, uden nogen huller mellem dem for at skabe 1-2% fald over hele rummet
Gulvvarmeplader
Fibergips
Vådrumsbehandling
Fliseklæber
Fliser

Kan det lade sig gøre? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan du, men det er da nemmere at lægge strøerne så de laver fald.
Når du skriver " uden nogen huller mellem dem" så forstår jeg ikke rigtig. Der må gerne være afstand imellem opklodsninger. 
Iøvrigt så har man normalt meget lidt fald på gulvet uden for bruseniche og de 2% inde i bruseniche. Det kan man lave ved at lægge 1 lag gulvgips mere ude i rummet. Så laver man det store fald i bruseniche ved hjælp af flydespartel. 
Jeg mener ikke konstruktionen er godkendt med fibergips. ( selv om jeg har brugt det ) Det er vist kun vådrums gulvgips der er ok. 
Husk der skal være 3 cm fra overkant afløb til der hvor vandet kan løbe ud af døren f.eks. Det kan betyde en lille stykke vådrums tape m.m. op ved døren. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Korrekt mht fibergips som i gulv i vådrum.

Fermacell montagevejledning afsnit 4.8.13. Det står flere steder at de forskellige typer kan anvendes som vægge i vådrum. Men som gulv i vådrum henvises til deres cementbaserede plader.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
BOFH skrev den 12-05-2022 17:13:07

Korrekt mht fibergips som i gulv i vådrum.

Fermacell montagevejledning afsnit 4.8.13. Det står flere steder at de forskellige typer kan anvendes som vægge i vådrum. Men som gulv i vådrum henvises til deres cementbaserede plader.

/BOFH 


Hvordan kan det så være at alle producenter af gulvvarme spånplader viser til 13mm fibergips?

Var det tidligere godkendt eller?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også