Flisekant badeværelse

Hej

Jeg skal igang med prime og vådrumsikre vores kommende badeværelse. Det tror jeg at jeg har styr på.

Tankerne er nu på skridtet efter dette. Hvordan får jeg lavet et godt resultat på den kant ud til brusenichen. Altså det lodrette stykke imellem gulvklinkerne og klinkerne i bruseniche.
Hvis der ikke havde været fald på skulle der vel bare have været en afslutningsliste på. Men hvad gør jeg her?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg syntes du har placeret dig lidt i mellem to løsninger, enten laver man et bassin der er dybt nok, til at man kan sætte fliser, ellers laver man en glidende overgang fra gulv til brus. Derudover har du et meget stejlt fald - 3,5 cm hvor 0,8-1 cm burde være rigeligt. det kommer selvfølgeligt an på om du har fast væg og fald modsat uden for brusenichen, men hvis du vil have fast brusevæg kan du godt få problemer med at få den helt ind til væggen med den hældning på gulvet - og stadigvæk være dækket af glaslisten. . 

Har du fald på gulvet mod bruseområdet? Hvad afdækning går du med?

Mvh Troels
Jeg har en lignende afslutning hvor der står en brusevæg ovenpå, lod klinkerne løbe lidt ud over kanten, det blottede stykke nedenunder spartlede jeg op med klinkefuge.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
TRRA skrev den 12-05-2022 15:35:43

Jeg syntes du har placeret dig lidt i mellem to løsninger, enten laver man et bassin der er dybt nok, til at man kan sætte fliser, ellers laver man en glidende overgang fra gulv til brus. Derudover har du et meget stejlt fald - 3,5 cm hvor 0,8-1 cm burde være rigeligt. det kommer selvfølgeligt an på om du har fast væg og fald modsat uden for brusenichen, men hvis du vil have fast brusevæg kan du godt få problemer med at få den helt ind til væggen med den hældning på gulvet - og stadigvæk være dækket af glaslisten. .

Har du fald på gulvet mod bruseområdet? Hvad afdækning går du med?

 Skal den faste brusevæg ikke monteres på kanten til nichen, altså på der flade stykke?

Så gør det vel ikke noget at der er stort fald.
Tak for jeres svar, jeg gjorde som BOFH foreslog. Det blev en ok god løsning. 😊
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også