Hegn på fliser

Goddag ..

Håber i kan hjælpe mig ..
Skal ude i min indkørsel have lavet et lille hegn med en have låge i ..
I indkørslen har jeg 30x60x8 cm fliser , hvad er den nemmeste og holdbare måde at sætte stolperne fast uden jeg skal have fliserne op ? 😊

På forhånd tak
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du en mur du kan fastgøre noget i?
Ellers må du vist have en flise op..


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Skal lågen kunne lukkes ordentligt er der ingen vej uden om: Både låge og modsatte stolpe skal fæstnes solidt, så op med flisen og ned med stolpen.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Man kan ikk borer og støbe en stolbesko fast i flisen vel .?
Nej - en stolpesko skal have solidt fæste under flisen. Netop en havelåge kræver urokkelige stolper. Du kan eventuelt afstive stolperne indbyrdes ved at forbinde stolperne med en overligger.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Hvis lågen i hængselssiden er fastgjort til muren, kunne du godt skrue stolpe sko fast på fliserne, men  optimalt bliver det ikke, samt du skal ikke bore for tæt på kanten af fliserne, da der ellers er risiko for de revner, bedst at bore med en almindelig slagboremaskine og et "skarpt" bor. (ikke borehammer)
Men var det mig ville jeg nu få stolperne i jorden, og så skære fliserne til.


Sådan har jeg selv lavet det, man fortryder sjældent at lave tingene ordentligt.


Vi prøver igen, i morgen --
Stolpesko kan ikke holde en stolpe til hegn. De er kun gode til konstruktioner som bliver afstivet på andre måder, med plade beklædning eller skrå afstivning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan overveje at lave det hele som en ledlåge - evt dobbelt, hvis du kan få en stolpe I jorden modsat væggen - dobbelt er klart det mest funktionelle. 

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis