Nyere type hus uden dampspærre i loft

Hej 

Vi har for nyligt købt et typehus fra 2012 og efter lidt graven i isoleringen på loftet ser det ud til der ikke er nogen dampspærre?! 

Min første tanke var, kan det virkelig passe? 

Huset er et klassisk typehus med gasbeton indervægge, trælofter og valmtag med udhæng.   

Min formodning var at alle nyere huse var forsynet med dampspærre i loftet?   

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe med at afklare om det er en fejl i byggeprocessen eller helt normalt for denne type huse. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Hvilken type isolering. 
Der er teorier om at det ikke er nødvendigt med dampspærre ved papir uld isolering. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så skal der være dampspærre. 
Har i hustegninger og hvad siger de , Og har i "gravet " helt ned til loftet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg havde noget af isoleringen oppe i forbindelse med skift af antenne kabler til Ethernet. 
Her kom jeg helt ned og fandt lægterne der går på tværs af spærene og kunne se bagsiden af hvad jeg formoder er trælofterne. 
Ligeledes løber el kabler samt de gamle antenne kabler også her. 

For mit utrænede øje var der ingen dampspærre at se, jeg formoder den burde være i form af en kraftig plastic som ville være placeret her på bagsiden af loftet? 
 
Godt råd men hustegningerne dem må jeg lige få kigget igennem.
Det lyder underligt. Men ja, en dampspærre er nem at se: kraftigt plastik, ofte i en orange tone.

Siden april 2006 har det været et krav at nybyggede huse skal tryktestes for at tjekke om bl.a. dampspærren er tæt nok. Det kan dit hus næppe have bestået, hvis der slet ikke er en dampspærre.

Hvornår købte du huset og tegnede du ejerskifteforsikring?

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis