Fuge mellem fliser i bruseniche forsvinder.

Kort fortalt så fik jeg lagt nye fliser i badeværelset i begyndelsen af 2016.
Det gik fint dog var det en lærling og nogle fejl måtte rettes under vejs.

Nu er fugerne næsten helt væk og smugler.. Efter et bad ligger der rester af "sand" på gulvet, tænker det fugerne der bliver går i opløsning. Har henvendt mit til muren men han afviser mig blankt, har set billeder men gad ikke engang komme og se på det.

Han siger det fordi jeg har brugt afkalkning i at rense fliserne da det indeholder syre.
Det korrekt jeg har gjort det ( LIP Klinkerens) som han faktisk anbefalede mig. Dog har jeg kun brugt det ca. 1 gang om året da jeg har blødgøringsanlæg og har en hårdhed på 6.
Har givet gulvet vand før rengøring så fugerne ikke fik direkte klinkerens.

Det undere mig det skulle gøre så stor en skade.. Der ud over så kan der ses på et billede at jeg blot med en finger kan fjerne fugen og det på væggen som aldrig har fået fliserens..

Hvad gør jeg lige her ? Skal jeg gå vider til byggegaranti (firmaet er med i denne ordning) eller skal jeg bare slikke mine sår og få få en mure ud og fikse de fuger ? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor forventer du, at der skulle være mindst 7 års garanti på arbejdet?
Nu er det ikke for at provokere - måske kun lidt og så med et smil - men når vi nu er på lav det selv fora, er det så ikke bare at købe noget ny fuge til 79,95 kr, hakke/fræse det værste af de gamle op, og så fuge over igen? Jeg formoder at det kun er gulvfugerne i badet?

Rettelse: jeg ville egentlig slette indlægget, da jeg så det var under reglementer og krav. Det kan jeg ikke, men i så fald er det selvfølglig ikke berettiget. 😊

Dog vil jeg hæfte mig ved, at jeg absolut ikke ville forvente en garanti på holdbarhed af en sliddel som fuger efter 6 år. 
efry skrev den 11-05-2022 19:14:25

Hvorfor forventer du, at der skulle være mindst 7 års garanti på arbejdet?

 Hvorfor ? Det var da et underligt spørgsmål, forventer du ikke mere end 7år garanti på div. udførte opgaver..

Det kan godt være man ikke kan forvente det af en fuge, det ved jeg intet om derfor jeg skriver her inde. Når det sagt så har jeg ikke før hørt om en fuge der skyldes væk efter 7års tid..

Tænker vi kan blive enige om at visse ting kan man forvente en lang levetid samt garanti hvor andre en korter så hvis du ved noget om fuger vil jeg sætte pris på din viden tak :) 
emilmandrupludvigsen skrev den 11-05-2022 21:00:15

Nu er det ikke for at provokere - måske kun lidt og så med et smil - men når vi nu er på lav det selv fora, er det så ikke bare at købe noget ny fuge til 79,95 kr, hakke/fræse det værste af de gamle op, og så fuge over igen? Jeg formoder at det kun er gulvfugerne i badet?

Rettelse: jeg ville egentlig slette indlægget, da jeg så det var under reglementer og krav. Det kan jeg ikke, men i så fald er det selvfølglig ikke berettiget. 😊

Dog vil jeg hæfte mig ved, at jeg absolut ikke ville forvente en garanti på holdbarhed af en sliddel som fuger efter 6 år. 

 Ville gerne selv prøve men har ingen viden på dette område og vil helst ikke afprøve mine gør det selv evner på badeværelset i første omgang ;) Det var møg dyrt og kan lige se det for mig at jeg ødelægger fliser/vådrumsikring osv... 

Jo det kun på gulvet i brusenichen..

Ok, hvorfor ikke ? Har aldrig hørt om man skal skifte/gen fuge fuger efter en 7års tid.. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis