Ingen nærlys på Hyundai i30

Jeg har en Hyundai i30 st.car fra 2014.
De sidste par dage har nærlyset ikke kunnet tænde, når jeg skifter til nærlys+kørelys. Det samme gælder kørelyset, som dog tænder, når jeg skifter til ren kørelys. Alt andet lys virker som det skal. 
Den har fået nye nærlyspærer for under 5mdr siden og det er i begge sider der ikke er lys.
Kan ikke finde nogen sikringer/relæer på diagrammet, der har noget med forlysene at gøre og der er ikke umiddelbart nogen der ser ud til, at være brændt af.

Nogen der kender modellen og evt. ved hvilken sikring/relæ, jeg skal fokusere på, eller om der er andet jeg kan gøre udover at smide den ind til en mekaniker?

MVH
Ronni
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Defekt kørelysrelæ !   Måske flere sikringsholdere  kig i motorrummet 

"AUTOELEKTRIKEREN"
Update: Har skiftet begge pærer og det ser ud til, at virke. Der er dog ikke tydelige tegn på, at de gamle pærer er gået. De ser faktisk pæne ud, og der kom lys i den ene, efter jeg havde skiftet den anden. Dog var der kun lys i den, når tændingen var slukket. Så snart jeg startede motoren, slukke den gamle pære. De er nu begge skiftet.

Jeg ville checke hvor mange volt der er i lyssystemet, med og uden motor i gang.
Og batterispændingen med alt slukket.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis