Nye tagrender er utætte

I midten af marts fik jeg montoret nye tagrender og nedløbsrør af autoriseret VVS’er. For første gang siden monteringen er der i dag kommet regn, og jeg kan ulykkeligvis konstatere, at der er utætheder i begge tagrender, så vandet løber ned af muren. Især på havesiden af huset er det slemt.

Jeg har lavet en reklamation til VVS’eren og bedt ham ordne problemet, men han har endnu ikke besvaret min besked, og han tager ikke telefonen, når jeg ringer.

1. Hvor længe har han til at svare på min reklamation?
2. Hvor hurtigt kan jeg forvente, at han udbedrer problemet?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv lige at give vvs'eren en chance for at vende tilbage til dig. 
NSO skrev den 10-05-2022 17:57:57

Prøv lige at give vvs'eren en chance for at vende tilbage til dig. 

 Yes, det skal jeg nok. Det gør mig bare temmelig utryg, når vandet pibler ned af muren, men han skal selvfølgelig lige have en chance for at svare.

En reklamation skal rettes inden for rimelig tid. Det er naturligvis et ret vidtløftig svar men der er ikke nogen dage / timer eller minuts regel.
Der er nu ingen fare ved at der løber vand ned ad muren i en kortere periode. 
Når det regner igen så prøv om du kan mærke op på en måde hvor det er utæt. Måske stykke tape på muren eller lignende. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har talt med håndværkeren, og han virker umiddelbart ret afvisende. Han siger, at det må være taget der er noget galt med, fordi vandet også løber bagom tagrenden. Før jeg fik de nye tagrender, var der ingen problemer med utætheder, eller at vandet ikke blev ledet ordentligt væk.

Hvordan stiller jeg mig bedst på banen her?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis