LIP 350 til vandskuring

Halli halløj.

Vi har et ønske om at få vandskuret væggene hvor strukturen er fin og forholdsvis ensartet. Vores murer har anbefalet at han gør det i en såkaldt "LIP 350 universalmørtel" da denne skulle opfylde vores kriterier. 
Jeg kunne dog rigtig godt tænke mig at se et eksempel på et færdigt resultat inden vi skyder X antal tusinde kroner efter den løsning. Google er desværre til megen lidt hjælp så jeg håbede på at der fandtes en venlig sjæl herinde, som har benyttet denne løsning og kunne skyde et billede eller to af det færdige resultat.   

Med venlig hilsen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan man nok ikke se på et billede. Desuden så handler det også om manden der udfører det. Men skal f.eks. aldrig få 2 forskellige personer til at vandskure samme lokale. Det bliver aldrig ens. 
Nu har du ikke indviet os i hvilke vægge der skal vandskures. Der er jo forskel på om det er facade mursten ( vandskuring ) eller det er en pudset væg ( filsning ) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så er det det man kalder filsning. Det får en blød let ru overflade hvor man kan ane cirkel bevægelser. De vil ikke blive ens på de 2 vægge. Hvis det er gasbeton med synlige fuger så vil disse kunne anes igennem filsningen 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay så ved jeg det. Fugerne, eller samlingerne, er sparlet ud og gjort glatte. Så dem skulle man helst ikk ku se igennem. Vil dog stadig rigtig gerne se slutresultatet hvis en har fået det lavet, eller noget der ligner/minder om.
Nu er jeg selv murer og jeg plejer da bare at lave en prøve, det samme gør jeg med div. fuger så er det nemmere for kunden  at se hvad udfaldet bliver. 
Annonce
johnm skrev den 12-05-2022 09:42:03

Nu er jeg selv murer og jeg plejer da bare at lave en prøve, det samme gør jeg med div. fuger så er det nemmere for kunden  at se hvad udfaldet bliver. 

 Ja det kunne man også.

Selvom fugerne er gjort glatte, suger de ikke fugten ens, så du vil altid kunne se aftegninger, med så tyndt et lag.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis