Maling i vådrumszone

Vi skal lave nyt badeværelse på ca. 10 kvm og for at undgå at få fliser over det hele vil vi gerne have en malet væg der, hvor vasken skal hænge.

Jeg er klar over, at det så bliver til en vådzone og der stilles krav til en vandtæt materiale eller flisesystem. Væggen bliver udført i vådrums gips, og mit spørgsmål går på om der findes et system, hvor man kan smøre en gummimembran på som derefter spartles eller pudses og males?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal være et meget lille badeværelse for at det er et krav, normalt er håndvask kun vådzone hvis du vil installere en håndbruser på vasken.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for svar. Det har du helt ret i. Jeg havde overset at vådzonen kun gælder håndvaske med en bruser.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ift valg af gipsplader så er det ligeledes kun i vådzone det er et krav med vådrumsgips eller fibergips, øvrige vægge og lofter er alm gips.
Ift ophæng af diverse er fibergips stærkt anbefalelsesværdig.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Men alligevel er det rart med en stærk overflade bag vasken, fordi man ikke kan undgå vandsprøjt mv.

Jeg har malet med en PU-forstærket akrylmaling, som giver en hård og kemikalieresistent overflade. Det er blevet super godt og væggen er meget hårdfør og tåler aftørring. Men det er en dyr løsning hvis man har mange m2.

Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også