Udskiftning af varmvandsbeholder

Vores 15 år gamle varmvandsbeholder skal skiftes. Det nemmeste er måske nok en ny varmvandsbeholder. Men da de er svært at få kun de placer en lille en med kun 54 Liter.
Nu overvejer jeg om en varmveksler er en mulighed. Men underligt nok vil man ikke love at det virker. Jeg fik også anbefalet at måske skift det hele fordi så passer systemet sammen og vil være mere økonomisk. Centralvarme del har lidt pakninger som skal skiftes og måske kunne der komme nogle flere reperationer. Så praktisk er måske nok at skift det hele.
Jeg er bare bekymret for at man ikke vil love at det virker og hvad hvis jeg vælger at skift det og så at det ikke virker. Kan jeg så få dem til at ret det? Er det tryk eller flow eller begge del? Hvorfor kan man ikke love om det virker er det ikke dem som burde være eksperter?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Du skriver ikke noget om hvilkenmopvarmningsform du har. Der er stor forskel p` fjernvarme, gas- og oliefyr.
For at en varmeveksler til brugsvand skal kunne virke, kræves der en energitilførsel på omkring 30 kw.
En varmtvandsbeholder kræver ikke nær så meget energitilførsel, men det tager måske også en times tid at varme brugsvandet op.

Søren O
Synes du skal kontakte dit fjernvarmeselskab og høre om der er problemer ved at opsætte en varmeveksler til brugsvand hos dig. Nogle gange er der ingen problemer, andre gange kræver det en booster pumpe, og nogle steder forlanger selskabet at der opsættes varmtvandsbeholdere.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis