Wavin Gulvevarme - Styreboks stået af - skift

Hej,

Jeg har et Wavin gulvvarme og min styrreboks opfører sig mærkeligt.
Først og fremmest har jeg haft problemer med at bl.a. to telestater hopper af. Har tjekket om det var telestaterne der var noget galt med og her har jeg byttet rundt på et par rum for at se om de fortsatte med at hoppe af på de nye ventiler, hvilket de gør. Så nu jeg har skiftet til to nye som er monteret og sat på.
Problemet er dog at disse stadig står til First Open selvom jeg har fulgt installationen og skruet helt op for disse rum for at aktivere dem.

Så nu tilbage til styreboksen.
Når et rum kalder på varme lyser dioden rød, men det begynder at blinke (sker for alle zonerne). Jeg har læst i manualen at dette enten betyder at den indkodede sensor skal kodes eller hvis det blinker hurtigt (er i tvivl om hvad definitionen af hurtigt er i denne sammenhæng, da den stopper med at blinke og begynder så igen). Jeg tænker simpelthen det er stået af for fejlmeldingen i manualen siger kortslutning eller overbelastning.
Så jeg tænker der skal en ny styreboks til.

Den eksisterende er en Wavin AHC 8014 - det er en lidt ældre sag men kan se den kan bestilles på nettet.
Jeg overvejer dog om jeg kan sætte Wavin AHC 9000 styreboksen op i stedet men genbruge selvfølgelig telestater, men hvad med rumfølerne, snakker de stadig samme sprog ? Jeg kan simpelthen ikke finde dokumentation for dette nogen steder?
Det vil kunne begrænse udskiftningen af elementerne, så lidt genbrug her.

Sidst men ikke mindst. Må man selv skifte denne styreboks ? Jeg tænker ikke det er noget problem. Jeg har kigget vejledningen igennem og synes ikke det virker som nogen speciel stor omgang. Det er trods alt "blot" at sætte telestaterne til, koble pumpe og strøm. Herefter kodning af rumfølerne til zonerne.
Er der noget kalibrering/regulering af systemet ?

Håber nogen kan være behjælpelig med at kaste lidt lys over sagen.


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den nye ahc 900 passer ikke til de gamle rumfølere, men telestater kan stadig bruges. Du må gerne selv skifte den. Det er den rigtige fremgangsmåde du selv beskriver, der skal ikke kalibreres eller indreguleres noget. 
Hej Mbs
Jeg har et gammelt LK cq, hvor telestaterne er ved at stå af - Har købt Wavin Sentio istedet med ny styreboks, følere og telestater - Har i først omgang kun skiftet en defekt telestat - Den passer fint på ventil/fordelerrør, men ligegyldig om jeg har skruet op eller ned på rumføler og den gamle styreboks reagerer, så ser telestat åben hele tiden.
Nogen erfaring for om Lq styreboksen ikke arbejder sammen med den nye Wavin telestat og det er derfor den ikke reagerer - Eller skal der en "tryk" adapterring til som passer til den gamle LK cq ventil og den nye wavin telestat.
I pakken med Wawin telestat er der en adapter ring, men den har gevind og kan ikke trykkes ned over LK ventil/fordelerrør, som de nuværende gør.
Kan se på nettet at det hedder M30 på Wawin, men gør de også det på det gamle LK cq fordelerrør/ventil - den oplysning synes jeg ikke at finde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis