Forsænket bruseniche

Erfaring med forsænket gulv i bruseniche?
Glasdør i nichen. Skal forsænkningen gå længere ud end døren, således at vand løber fra døren og ned i forsænkningen, eller skal den højere del af gulvet lige akkurat gå ind under døren, så døren kan have en gummitætningsliste, der "hviler" på den højere den af gulvet? Døren åbner udad.
Det mest logiske ville være at montere døren uden bundliste, og lade forsænkningen fortsætte et lille stykke ud under døren.
På forhånd tak. 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal gå efter det logiske. 
De brusedøre jeg tænker på har et hængsel parti og en tilsvarende rustfri karm som døren lukker imod. Når du skriver et lille stykke så behøver det f.eks. kun at være bredden af de 2 karme. så det flugter med det. 
Men gummiliste får du nemt problemer når døren åbnes. Er der lidt fald på gulvet hen imod bruseniche så vil døren gå imod gulvet når det åbnes. Den eneste måde at undgå det er at døren monteres lidt ude af lod. Så vil døren hæve sig lidt når den åbnes. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mine nye brusedøre er lavet, så de løfter sig ca. 1 cm når de åbnes. Dvs. de falder i hak, når de når "åben-positionen". Det er smart, fordi det betyder at gummilisten ikke har kontakt med gulvet, når døren åbnes/lukkes.

Om du monterer, så døren svæver indenfor forsænkningen eller flugter med forsænkningen og lige akkurat hviler på gulvet, er nok et smagssag. Jeg ville nok gå efter at lade flugte og ramme gulvet.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis