Træk i varm skunk

Jeg har fået lavet ny 1. sal på et gammelt hus. Taget er skårtag og 1. sal er lavet med varm skunk. Der er træk inden i den "varme" skunk, spørgsmålet er om det er småting, eller om jeg har ret i at det er ikke er lavet ordentligt. Lige nu blæser vinden ca. 9 m/s og når jeg åbner et vinduet i den anden enden af huset, mærker jeg tydelig træk ved en stikkontakt som sidder på væggen til den varme skunk. Se video her, hvor flammen næsten blæses ud. Hvad siger i til dette?

https://photos.app.goo.gl/2cU9GkZt6BZRLjdo8​​​
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
slet ingen som har en mening om hvad videoen viser?   
Egentlig træk er vel ok. I et gammelt  hus kan det  næppe laves så tæt at den forskel i tryk som vinden laver i hhv vind -og læ-side, kan annuleres helt.
Når det er sagt så virker trækket som relativt meget på filmen, men svært at sige noget om tingenes beskaffenhed uden flere detaljer om hvordan især udvendig vindspærre samt dampspærre er udført.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja i et gammelt hus tænker jeg også træk må forventes, men kan jeg ikke forvente at helt ny 1. sal bør være tæt? Alt er lavet forfra, dvs. nyt tag, undertag, spær, isolering, dampspærre. Ved tagfoden er der ikke sat et vindbræt, men i stedet brugt tilpasset hårde bats. Det er vel ok, eller? Min egen teori er, at det er isoleringen i bjælkelaget som ikke er god nok. Og i de varme skunker er der ikke lagt gulv, så her kan vinden måske finde ind.

Mit spørgsmål, gik måske også mere på om det er acceptabelt, fejlen/løsningen må håndværkerne finde.

Stigmand skrev den 09-05-2022 19:36:47


Mit spørgsmål, gik måske også mere på om det er acceptabelt, fejlen/løsningen må håndværkerne finde.

Uanset standarden (eller mangel derpå) så ender det jo ved dem der har lavet det. Hvis alt er nyt som en del af et samlet projekt, ville jeg også reklamere til dem der har udført arbejdet.

Er det kold eller varm luft der kommer ind? 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Det er kold luft
Så er det jo tydeligt at det er utæt ift det udvendige et eller andet sted - hvis det var lun luft kunne det være opstigende fra stueetagen. Når det ikke er tilfældet er det nok en indikator for fejl et eller andet sted ved det udførte.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis