Fugt - malingen skaler af - skal det hele fjernes?

Hej!
Jeg ville "bare lige" male min stue (i en gammel lejlighed fra '31), men da jeg ville fikse en lille revne i det ene hjørne, opdager jeg at malingen bare falder af i store stykker. Jeg tror der har været fugt i væggen, for der er løbet en enkelt dråbe ned af væggen i hjørnet. Det er sket i jan/feb, hvor jeg har været i udlandet, og værelset har derfor stået tomt.

Nogen gode bud på hvordan jeg fikser dette? Skal jeg pille alt malingen af, eller kan jeg nøjes med området hvor fugten er løbet ned ad væggen?

Jeg har vedfhæftet er par billeder, både af den løbende dråbe fugt (jeg opdagede denne i slutningen af februar og den har ikke "udviklet" sig siden), dertil er der også et par billeder af den afskallede maling.

Jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe, jeg er totalt rookie og har desværre ingen forældre at spørge til råds.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder mere til du har en vandskade men det er svært at se ud fra billederne, har du ovenbo kan det være et utæt radiator eller vandrør. Hvis der kun er tag over din lejlighed kan det være en løs tagsten eller en revnet tagplade.
Tusind tak for svar Chrisbo!
Overboen (på 1. Sal) har intet bemærket til en vandskade, kan der godt være en vandskade, uden de har nogle synlige tegn herpå? Jeg bor i stueetagen, med 5 etager ovenpå :)

Ville der ikke være kommet mere vand de seneste måneder, hvis det var en vandskade?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er åbenbart en ydervæg, så det kan også komme fra siden. Du er nødt til at gå til grunds her, at pensle hen over det duer ikke.
Kontakt din udlejer (eller ejerforeningen)

Tak Bent. Jeg har haft fat i formanden for vores ejerforening, som ikke mener det kan være en vandskade, da de ikke har nogen problemer oppe hos overboen, men jeg tager lige fat I ham igen☺️
Formanden skal kigge på ydervæg, som Bent skriver.
Er der en åbning hvor vand kan komme ind så kommer det ind.

Jeg håber ikke formand bare lukkede den samtale ved at sige som han sagde.
Problemet er der jo og skal fikses.
Medmindre du tører tøj for hele opgangen i din lejlighed, så kan det vel ikke komme fra din lejlighed :-)

Katmus
Tak Katmus! Formanden har været super sød og kigget på konstruktionstegninger og alt muligt. Jeg har selv kigget en del på ydermuren, og der er flere tydelige revner og huller, så jeg skal helt sikkert have fat i formanden igen☺️
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også