Korrekt tilslutning af vaskemaskine

Hej

I mit bryggers har jeg fået monteret en vaske-/tørremaskine med autoriseret hjælp ifa elektriker og VVS’er.

Jeg er dog i tvivl ift om vandslange og afløbsslange er tilsluttet korrekt. Under vask er der en svingende summende lyd gennem hele maskinens vaskeprogram og fra vandtilslutningen ved ballofixen lyder der en hyle lyd.
Derudover lyder det som om at der er vand inde i maskinen, når jeg åbner lågen i mens den er slukket og ikke har været i gang. Og jeg har på fornemmelsen at der fra afløbstilslutningen, render spildevand tilbage i maskinen.

Hvad siger I til maskinens tilslutninger? (Se gerne billeder). Er det korrekt tilsluttet eller er der noget jeg skal have ændret på af en VVS’er?

Tak for hjælpen på forhånd.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser helt korrekt ud. Afløbsslangen er også ført helt op under vasken, så hvis ellers afløbet ikke er stoppet, vil der ikke løbe afløbsvand tilbage i vaskemaskinen.

Søren O
Velkommen på lds.
Det ser rigtig ud med de tilslutninger. Hvis dit afløb er næsten stoppet så vandet løber meget langsomt ud af vaske, så kn der presses vand over i maskinen, selv om slangen er ført ret højt op . 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den viste aquastop skal normalt monteres lodret for at virke korrekt
Tak for jeres svar.
Ud fra hvad jeg har kunne læse mig frem, så burde afløbsslangen ikke ligge på gulvet tæt op af maskinen, inden den hæves i en højde på 77 cm. Og så føres den i vaskens afløb i en højde på 45 cm. Burde afløbsslangen ikke monteres anderledes så? Og må afløbsslangen godt sættes ved vandlåsen i den højde?
Derudover er vandslangen snoet rundt om sig selv bagved og op af maskinen, inden den føres i vandrørets ballofix. Den kunne måske også monteres mere jævnt og sikre et bedre flow fra indløbsstedet?
Afløbsslangens montering på afløbet ser da ok. ud. Det ser da ikke hjemmelavet ud. Jeg vil tro at ved den montering får du ikke støj op gennem afløbsrøret når vaskemaskinen pumper ud.
Det betyder intet at slanger ligger op af maskinen så længe de ikke bliver klemt.
Det fremgår ikke af dine billeder at der er en snoet slange. Den skal blot løsnes, drejes på plads og spændes fast igen. Husk lige at lukke for vandtilførslen først.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis