Afbryder i fatning virker ikke

Hej med jer

Jeg har købt nedenstående e27 fatning med indbygget afbryder samt en pære. Planen er, at den skal bruges som natbordslampe. Mit problemer er, at når jeg tilslutter fatningen med ledningerne til mit lampeudtag, så virker den indbygget afbryder i fatningen ikke. Jeg kan godt få lys i pæren, ved at trykke på afbryderen over på væggen, men så tændes hele lyset i soveværelset også. Nogen der ved hvad jeg gør galt?

Jeg pillede afbryderen ud af fatningen, for at se om jeg skulle føre ledningerne igennem der, men jeg kan ikke helt gennemskue hvad jeg gør forkert.

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)

Mvh

Joakim 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke fatningen, men hvis du sætter ledningerne direkte i “bundstykket” er der ingen afbryderfunktion. Den ene af dine ledninger skal gennem afbryderen før den forbindes til “bundstykket”.
På nederste billede ser det ud som om der er 2 skrueterminaler. Den ene ledning tilkobles den ene skrueterminal. Den anden skrueterminal forbindes med en stump ledning til “bundstykket”.

Søren O
Den ene ledning f.eks. den røde skal føres ind i den klemme på af bryderen, som er fri. Det ser ud som om der et stykke tråd fra den ene klemme på afbryderen. Den skal i den ene klemme i fatningen. Du har nu en en blå ledning tilovers. Den monterer du i den frie klemme i fatningen. For at det kan lade sig gøre, bliver du nødt til at afisolere mere af din ledning. Så meget at isoleringen er inde i fatningen og kan aflastes.
Efter din beskrivelse ser det ud til, at du vil slutte din fatning til et lampeudtag på klemmerne N og M1. du skal slutte til klemme N og L. En anden mulighed er at montere en stikprop og slutte til en stikkontakt.

fase
Tusinde tak for jeres svar - nu virker det :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis