Pudse indvendige skæve vægge

Hej LDS

Jeg har været i gang med at pudse indvendige murstensvægge i hele stueetagen, så der er et par m2. Murerarbejdet er udført af en fuld murer med hænderne bundet på ryggen, så stenene er ikke voldsomt godt placeret. Nogle steder er der 5 cm dybe huller og andre steder er der en kant fra en sten der stikker 2 cm ud. Jeg har været igang med at rette op med weber 280, samt skære alt for store fremspring af. Væggene er blevet nogenlunde lige, men de fremstår meget grove nu med weber 280. Jeg har overvejet at pudse efter med weber 292, da det har et noget blødere udseende og samtidig kan jeg måske rette yderligere op. Eller har jeg også hørt at sandspartel kunne være attraktivt.
Men hvad ville været et smart træk herfra? Er weber 292 spild af krudt?
Jeg regner med at det til slut skal grundes og males, men har ikke behove for at alt er 110 % lige, da jeg kan læse mig til, at det godt kan æde en del timer hvis man ikke har prøvet det før.

Mvh
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Halløj, kig på alfix durapuds, hvis du gerne vil have helt glat pudsresultat.

Alternativt kan du jo spartle med medium sandspartel, det ville jeg gøre hvis væggene alligevel bare skal males.
Det er lettere end at pudse, blot vælg den bredeste spartel som du kan finde, så bliver det flot og lige.

Elektronikteknikeren
Hej Gregeren
Tak for svaret. Når jeg søger på Alfie durapuds synes jeg det minder lidt om weber 292 men det er måske nemmere at pudse glat end weberen?

Hvad er ulempen ved bare at spartle nu med sandspartel i forhold til først at pudse med Alfix durapuds?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er nok kun prisen der tænkes på. 
Og så kommer det an på hvor meget du mangler at rette op på vægge. Sandspartel tørrer op hvorimod alle pudse produkter hærder med det vand det blandes med. Det betyder at sandspartel kun må lægges på i begrænset tykkelse ved hvert lag. ( maks 4 mm ) 
Når du trækker af med den meget brede spartel så øve dig i at lægge lidt mindre tryk på den side af spartel som du kører væk fra.  På den måde undgår du striber efter spartel kant. Nogle laver også det nummer at de runder kanten. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay mange tak for det uddybende svar. Nu har jeg læst om alfix durapuds 710. Her er kornstørrlesen op til 0.8 mm. Kan det godt passe det er sådan noget jeg skal ud i hvis jeg vil have et helt glat pudseresultat? Eller er der en af de andre numre der er mere egnet?
Helt glat overflade så er det sandspartel grov, slibning og efterfølgende sandspartel fin.. Der slibes op så det er glat. som en bordplade 
Hvis du vil have det pæn glat med "et blødere udseende" som er det udtryk du bruger i starten af tråden, så bruger du 710 og efter op- pudsning hvor du har fundet retningen så kører du let hen over det i cirkel bevægelser med en vandskurings bræt ( den med en svamp på) Den skal være fugtig men kørt vand af på kanten af en spand. 
Det sidste er efter min mening det pæneste underlag for grunder og maling


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også