Fugemasse.

Jeg er på jagt efter en type fugemasse tilsvarende noget jeg brugte for +25 år siden. 
Det skal bruges til at fuge imellem nogle vindueselementer ud- og indvendigt. 
Det jeg brugte der for lang tid siden, var et helt igennem fantastisk produkt, som var let at bruge og som har holdt virkelig godt. Mit håb er at finde noget igen, der hæfter rigtig godt på træ eller malet træ, som er blank i overfladen når det er rettet af med et fugeværktøj, og ikke er flydende eller tæt på.
Kan nogen hjælpe?

Med venlig hilsen
ktm

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror at bedste bud i dag er at finde noget bygge og/eller silikone fugemasse. Jeg ville sætte noget bagstop i klemme mellem elementerne og bruge diffusionslukket fuge indvendigt og dif.åben udvendigt.
Der er mange producenter, mest anvendte  mærker i min bog er Sika, Dana og Alfix der alle har gode produkter. Som med så meget andet så får du generelt den kvalitet du er villig til at betale for.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg håbede på at få respons fra nogle, der har erfaring med et konkret produkt. Om det koster 30, 50 eller 100 kr. er jo i grunden lidt ligegyldigt, hvis produktet er godt.

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Indvendigt ville jeg bruge Alfix silikone, dog ikke hvis den skal være helt hvid, så ville jeg bruge Dana Sealflex istedet.
Udvendigt ville jeg bruge Sika Hyflex.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Du skal bruge en polymer fugemasse til tætning udvendig.

Hellere leje end at bo på gaden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også