Lukke fjernvarmerør inde i skab

Jeg har disse to rør i mit bryggers. Den ene er meget varm og den anden er lun, så jeg går ud fra at det er fjernvarme frem og tilbage.

Jeg har lige bestilt Ikea køkkenskab som de skal være inde i, men jeg kommer i tvivl om det overhovedet går, vil jo nødigt at den varme varmer den kolde op. Hvad kan jeg gøre? 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Isoler det varme rør.

fase
Tak for svarene. De bliver tilgængelige via skabet. Hvad skal sådan et rør isoleres med?
Jeg vil foreslå rørskåle af glas- eller stenuld med alufolie på ydersiden.

Søren O
Jeg ville nu bruge noget ala 

https://www.biltema.dk/byggeri/vvs/rorinstallationer/rorisolering/rorisolering-2000023027?gclid=CjwKCAjwjtOTBhAvEiwASG4bCLH-hgi_t0EJl1uWw_ZN9lvSENgqWSKeNWYBUmDndCfIYorny_eZjxoC1hYQAvD_BwE

Og isolere det varme - hvor sider måleren ? - sidder den før det kolde retur løb straffes du ikke for at varme det op.

Det afhænger også lidt af hvad du vil bruge skabet til - er det opbevaring af værktøj er et varmt skab ikke et problem.

Vi skiftede fra varmecentral der levered varme via loft - til fjernvarme via jordledning - et option var tilvalg af skab til installationen - her under en gennem strøms vandvarmer - og ja det er et lunt skab.

 

Annonce
Rørskåle af glas- eller stenuld isolerer ca. dobbelt så godt som de skum rørskåle. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 06-05-2022 23:10:37

Rørskåle af glas- eller stenuld isolerer ca. dobbelt så godt som de skum rørskåle. 

 Ja ihvertfald hvis de er dobbelt så tykke, ellers er der ingen forskel da isoleringsværdien er ca den samme.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det var ikke min opfattelse. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis