Beklædning.

Hej alle sammen,

I mit 60'er hus har jeg en integreret garage der fremadrettet skal benyttes som hobbyrum. Garageporten skal blændes af med lodret Superwood. Garagen er fuldmuret men overliggeren er udjævn op og ned (2cm).
Mit spørgsmål er om jeg bør 'tilsnitte' en vandret liste som den lodrette beklædning støder op til (med mellemrum til udluftning) eller om jeg skal have forskellige længder og vinkler på toppen af den lodrette beklædning og derved en ensartet luftspalte. Et alternativ kan også være at have vandret afslutning på brædderne og blot varierende ventilationsspalte?

Hvad mener panelet der er mindst skæmmende for øjet?
God weekend!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil være mindst synlig hvis du tilpasser beklædning. 
Hvis du har vandret afslutning og / eller en liste så ser du forskellen meget medens du ikke ser det fordi du ikke har noget vandret at forholde dig til i nærheden. Det nærmeste er nede ved gulvet. 
Du laver en lille klods med et hul i til en blyant, afstand er lig med ventilation spalte. Den lodrette beklædning saves nogenlunde til så den i hvert fald er lang nok. Den holdes hen på sin plads. Måske kan den sænkes lidt under udmåling da der også skal være spalte nederst. ( så skal afstand på klodsen tilpasses til det. ) 
Så tager du klodsen og mærker op ved at køre den op imod overligger. Er der små gnatter på stregen så undgår du at save dem ud, det er kun den store bue der skal medtages. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for input Erik!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis