Voss ovnlåge- fjedre sat sig fast

Hej. Jeg har en Voss ovn som gav et smæld under pizzabagning og derefter sidder lågen fast i den ene side. Tjek fra neden af afslører at den fjedre virker til at være sprunget af(krogen knækket?). Hvordan åbner jeg siden/tager den af, så jeg kan fastgøre fjedren igen/montere ny? Voss 94820108E. På forhånd mange tak. Britt 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en indbygningsovn så skal du ha den ud af skabet. Jeg gjorde det selv for nogle år tilbage og kan ikke huske andet end der er meget som skal af heriblandt nogle popnitter som skal bores ud Du moå se på dyret og begynde at skille ad fra en ende af. Fjederne sider inde i siderne og kan ikke tilgåes uden at skille det hele ad. Jeg endte med måske året efter at købe en ny ovn. Er det i et komfur er det sikkert det samme bare nogle større sideplader som skal af.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak… ja, det lyder som samme sag med at skille det hele ad. For jeg gik llidt i gang tidligere i dag med det… og kunne se der var langt igen til at få løsnet siden… men fik flået lågen op med vold… så… hvis bare jeg kan gøre det når jeg skal bruge ovnen .. kan jeg måske også holde den kørende i et års tid til min tålmodighed er brugt op 😅. Tak for svaret :) b
uden fjeder skal du nok have en pind imod lågen. Men det er set før i et køkken igennem flere år. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tror ikke mit hårde ryk løste problemet. “armen” faldt ud af et holde-led…. Men virker til at kunne hoppe tilbage i det igen. En pind i køkkenet! Ja, det er da det mindste. Virker det så virker det ;) 
Det kan faktisk være problemet er at dine holde arme ikke rammer rigtig. Prøv at dreje dem ud med en tang medens låge er afmonteret og dreje den lille stop fjeder på plads i "åbne stilling" Så monteres lågen igen og stopfjeder sættes ned i "lukket stilling" i 
Når jeg siger tang så er det fordi de er stramme, så pas på fingrene at du ikke får dem i klemme. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok. Tak, det vil jeg prøve :) 
Er ret begejstret for det med pind i køkkenet 🥳
Og jeg får mulighed for at vedligeholde både mine limboevner og hækkeløbevner 😎🥳
BrittB skrev den 10-05-2022 14:23:35

Og jeg får mulighed for at vedligeholde både mine limboevner og hækkeløbsevner 😎🥳

Endelig et humoristisk indslag     

Når du nu igen skal prøve at få lågen på plads, så finder du noget med et hult skaft, som du stikker ned over fjederen/holderarmen og trækker den ud. Nu kommer så det svære for de indbygge låse er lavet i håbet om, at de virker i virkeligheden og ikke kun på tegnebrættet. Hos mig virker de kun på tegnebrættet   .

Jeg har lavet en pind, som lige kan gå ned bag låsen og strækker sig i ovnens bredde. Eller få en smed til at klippe et stykke fladjern i samme længde.

fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis