Fast strøm til 24V DC motor

Hej
Jeg har købt mig en defekt industriel gulvvaske maskine. Det viser sig at defekten blot består i batterierne som der rasende dyre til maskinen.
Da jeg højst sandsynligt kun skal bruge den et par gange om året kunne jeg godt tænke mig at den blot kører på fast strøm fra stikkontakten

Kan man få en omformer som kan levere 24V med noget power i til denne DC motor?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er nok ikke noget problem, men du skal vide hvor mange ampere maskinen bruger.


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 05-05-2022 14:33:32

Ja det er nok ikke noget problem, men du skal vide hvor mange ampere maskinen bruger.

 Det er jeg med på... Men hvad gør man med startstrøm? Skal der en kondensator ind over på 24v siden? 

Du opgiver lige hvor mange A, motoren bruger. Du måler også med et multimeter, hvor mange Ohm motoren er på, når den ikke kører. Det sidste skal bruges til at estimere startstrømmen, som i øvrigt kun optræder i meget kort tid, sekunder.

fase
Hvis den alligevel skal køre med kabel, så køb et par bilbattrier og en lader. Meget enklere og alt det med startstrøm og kondensator sniksnak kan du glemme.

Der skal ikke kondensator på en 24 Dc motor. Det skal sikkert være en meget voldsom ( læs dyr ) omformer for at trække den motor. Så forslaget fra Bent Andersen er det helt rigtige. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Bent Andersen skrev den 05-05-2022 22:04:52

Hvis den alligevel skal køre med kabel, så køb et par bilbattrier og en lader. Meget enklere og alt det med startstrøm og kondensator sniksnak kan du glemme.

 Der kan kun være to meget flade batterier i maskinen. Ellers var det klart en mulighed. Også billigere. Jeg har endda den originale lader.

Jeg tror Bent Andersen foreslår to bilbatterier forbundet til motoren med kabel (da du alligevel har accepteret kabel). Pas lige på med kabeltykkelsen da det jo er mere end et par amp.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 06-05-2022 17:17:51

Jeg tror Bent Andersen foreslår to bilbatterier forbundet til motoren med kabel (da du alligevel har accepteret kabel). Pas lige på med kabeltykkelsen da det jo er mere end et par amp.

 Nårh.... Nej, det er sgu for meget Hill Billy løsning til mig. 

Enden laver man tingene rigtigt, eller også lader man være.
Det gælder alt. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis